دسته‌بندی نشده

خواص میوه ها

ازگیل

چای و دمنوش  ازگیل به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یکی از بهترین درمان های طبیعی برای اسهال شناخته می شود.
برای درمان قطعی اسهال روزی 2 یا 3 فنجان دمنوش ازگیل بنوشید
همچنین میوه ازگیل خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش میدهد
میوه ازگیل حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی، آسم و سرفه را کاهش می دهد

🍒زغال اخته

مصرف آب زغال اخته از بهترین روش های طبیعی برای سم زدایی و درمان مشکلات مثانه است !
▫️ این میوه حاوی میزان زیادی ویتامین ث، آنتی اکسیدان و فیبرهایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

بِه
🟠 میوه بِه روند ترمیم زخم را تسریع می‌کند

🔸یکی از خواص و فواید به بهبود و ترمیم زخم‌هاست. از لحاظ تاریخی، از دانه‌ها و برگ‌های درختان به برای کمک به ترمیم زخم و ترمیم بافت استفاده می‌شد. اخیرا چندین مطالعه تأیید کرده‌اند که این میوه می‌تواند دارای خواص درمانی قدرتمندی باشد.

🔸یک مطالعه در شرایط آزمایشگاهی نشان داد که هسته میوه به با تحریک رشد بافت جدید پس از آسیب می‌توانند به‌عنوان عوامل ترمیم‌کننده زخم عمل کنند. مطالعه دیگری روی موش‌ها نشان داد که استفاده از پماد عصاره دانه به، به صورت موضعی در بهبود زخم‌های سوختگی درجه ۲ مؤثر است.
توجه کنید دانه های به وسیب خورده نشود
چون سمی است

سیب🍎
سیب پر از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها
⚡️ یک سیب در روز بخورید. دراین‌صورت حداقل تا مدتی دیگر محتاج روان‌شناس نخواهید شد. شاید درمورد خواص سیب چیز‌هایی بدانید. سیب هم مانند توت سرشار از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها از اکسیدشدن و ایجاد التهاب در سلول‌ها جلوگیری می‌کنند.

⚡️ آن‌ها همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر محلول هستند. فیبر محلول نوسانات سطح قندخون را متعادل می‌کند.

⚡️می‌توانید به‌عنوان میان‌وعده کره‌ی بادام را روی تکه‌های سیب بمالید. دراین‌صورت هم اسیدچرب امگا۳ و هم فیبر به بدن خود رسانده‌اید. بد نیست بدانید سیب یکی از میوه‌های مفید برای افراد دیابتی است.

توجه کنید دانه های به وسیب خورده نشود
چون سمی است

توت
شیره توت سفید از حرارت‌دهی و غلیظ شدن آب این میوه به دست می‌آید. خواص شیره توت سفید شامل پیشگیری و درمان کم خونی، تقویت عمومی بدن، تامین انرژی، پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

خواص شیره توت: عامل بسیار موثر در پیشگیری از سکته های مغزی دارد_ با اینکه شیرین است قند آن برای افراد دیابتی مضر نیست _ اشتها را کم می کند و برای افراد چاق بهترین شیرینی است _نیروبخش _ملین _مصلح خون _برطرف کننده خشکی دماغی _ از دوستان کبد و طحال است_مقوی نیروی جسمی و جنسی است.

توت فرنگی 🍓

توت فرنگی منبع غنی از آهن مناسب برای افراد کم خون و کودکان ضعیف
آهن موجود دراین میوه باعث افزایش تولید خون در بدن شده و برای افراد کم خون و کودکان ضعیف اثر‌درمانی دارد،همچنین سلول های بدن را فعال تر کرده و باعث شادابی آنها میشود.

انبه

انبه شاه میوه هاست و از چاق کننده ترین میوه ها برای کودکان به شمار می‌رود. برای وزن گیری کودک انبه را دریابید. بهترین شربت اشتها آور و هوش افزا برای کودکان آب انبه است. انبه برای تب، آب روی آتش است و به طور عجیبی به سرعت تب را پایین می آورد. مخلوط انبه با عسل و  مقدار کمی نمک برای سرماخوردگی  حکم کیمیا را دارد. این میوه به کنترل قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند. ضد سنگ کلیه است. اگر کودکتان انبه دوست ندارد، شیر انبه برای او تهیه کنید(مانند شیرموز)؛ چراکه به شدت اشتهاآوره است. ویتامین A ، و C و E بدن کودک را تامین میکند و کم خونی را از بین می‌برد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *