بهترین داروی گیاهی برای درمان قطعی روماتیسم مفصلی در طب سنتی!

درمان قطعی روماتیسم مفصلی در طب سنتی

اگر نمی‌دانید که روماتیسم مفصلی دقیقا چیست، باید بگوییم که روماتیسم مفصلی به طیفی از بیماری‌های مفاصل گفته می‌شود که باعث ورم، التهاب مفاصل و استخون‌ها شده و در نهایت درد شدیدی را ایجاد می‌کنند. تا به امروز برای روماتیسم مفصلی، درمان‌های گسترده و متعددی مطرح شده است. از دیدگاه طب سنتی، التهاب و درد مفاصل به دلیل غلبه سردی است. از این رو کاهش مصرف سردی‌ها یکی از مهم‌ترین راهکارهای درمان قطعی روماتیسم در طب سنتی است. روش‌های بسیار زیادی برای درمان روماتیسم مفصلی در طب سنتی ارائه شده است که با به کارگیری آن‌ها، می‌توان تا حد بسیار زیادی این بیماری را درمان کرده و التهاب و درد ناشی از آن را کاهش داد.

فهرست مطالب

روماتیسم مفصلی چیست؟

روماتیسم مفصلی به دسته‌ای از بیماری‌های مفاصل اطلاق می‌شود که باعث التهاب و درد مفاصل می‌شوند. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به آرتریت روماتوئید اشاره کرد که بیشترین شیوع را دارد. روماتیسم مفصلی در بیماری‌های خود ایمنی دسته بندی می‌شود. در بیماری‌های خود ایمنی، سیستم ایمنی بدن به اشتباه بافت‌ها و سلول‌های بدن را مورد حمله قرار داده و باعث ایجاد بیماری می‌شود. از علائم روماتیسم می‌توان به تورم، درد، گرمی و خشکی مفاصل، خستگی و ضعف، کاهش دامنه حرکتی مفاصل، تب و کم اشتهایی اشاره کرد. این علائم مشکلات زیادی را برای فرد به همراه دارد که برای مثال می‌توان به مشکلات خواب به علت درد شدید اشاره کرد. درمان روماتیسم مفصلی با طب سنتی بسیاری از این مشکلات را حل کرده و در عین حال کمترین عوارض را برای فرد به همراه دارد. از جمله راهکارهای درمانی طب سنتی می‌توان کاهش مصرف سردی‌ها، روغن مالی، بادکش، مصرف داروی گیاهی، حجامت و زالو، ورزش و پرهیز از استرس را نام برد. در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح هر یک از این موارد بپردازیم.

درمان قطعی روماتیسم مفصلی در طب سنتی

روش‌های درمانی طب سنتی در روماتیسم مفصلی

در طب سنتی هر عضوی دارای مزاج خاصی است و مزاج مفاصل و غضروف‌ها سرد است و همانطور که اشاره شد، در دیدگاه طب سنتی علت اصلی درد و التهاب مفاصل، غلبه سردی است. در ادامه به درمان روماتیسم مفصلی پرداخته و روش‌ها و راهکارهای آن را توضیح می‌دهیم.

1.پرهیز از مصرف سردی‌ها

تا جایی که می‌توان باید از مصرف مواد غذایی که باعث افزایش و غلبه سردی بدن می‌شوند، کمتر استفاده کرد. از این مواد غذایی می‌توان به لبنیات مانند ماست و دوغ، ترشی، سرکه، هندوانه، سالاد، خیار و گوجه و گوشت گاو و ماهی اشاره کرد. همچنین بهتر است از عواملی مانند خوابیدن در طی روز و کم تحرکی که باعث افزایش سردی می‌شوند نیز پرهیز کرد. می‌توان گفت این مورد یعنی پرهیز از مصرف سردی‌ها، مهم‌ترین درمان قطعی روماتیسم مفصلی در طب سنتی است.

2.روغن مالی

یکی از بهترین موارد درمان روماتسیم مفصلی در طب سنتی، ماساژ و روغن مالی است. ماساژ مناسب با روغن‌های مسکن می‌تواند تاثیر چشم گیری در کاهش درد مفاصل شما داشته باشد. روغن‌هایی مانند بابونه، سیاهدانه، زنجبیل و رزماری تاثیر ضد درد داشته و مناسب ماساژ مفاصل ملتهب است. این روغن‌ها طبع گرمی دارند و در مقابله با سردی مفاصل بسیار موثر هستند. شما می‌توانید در صورت تشدید درد مفاصل خود، با این روغن‌ها، موضع دردناک را ماساژ دهید.

3.بادکش

اعمال یداوی از مهم‌ترین روش‌های درمانی در طب سنتی است که از جمله این روش‌ها، بادکش است. بادکش گرم در درمان قطعی روماتیسم مفصلی در طب سنتی، جایگاه ویژه‌ای دارد. توصیه می‌شود از بادکش گرم به صورت یک روز در میان و به مدت 5 تا 7 جلسه برای موضع دردناک استفاده شود.

4.حجامت‌های موضعی

حجامت نیز یکی دیگر از اعمال یداوی است که در کاهش درد موضع دردناک موثر است. شما می‌توانید در محل‌هایی که درد بسیار شدیدی دارید از حجامت استفاده کنید. دقت داشته باشید که برای این کار حتما به افراد حرفه‌ای و متخصص مراجعه کنید.

5.زالو درمانی

زالو درمانی نیز مانند حجامت و بادکش، از درمان‌های تسکین دهنده درد و التهاب مفاصل است. برای زالو درمانی حتما موارد بهداشتی را رعایت کرده و بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که نکات بهداشتی را رعایت کنند.

6.داروهای گیاهی ترکیبی

گیاهان دارویی موجود در داروخانه گیاهی، بخش مهمی از درمان طب سنتی برای روماتیسم مفصلی است. ترکیب این گیاهان گاه تاثیر چند برابر دارند. داروی حب رازی یکی از داروهای گیاهی ترکیبی است که در تسکین درد ناشی از التهاب بسیار اثربخش است. قرص سورنجان نیز یکی دیگر از داروهای ترکیبی است که باعث کاهش درد و التهاب مفاصل می‌شود. این قرص ترکیبی از گیاهان سورنجان، آلوئه ورا، هلیله زرد، بادام شیرین و چندین گیاه مفید دیگر است. لازم است این نکته را تذکر دهیم که این داروها را حتما با مشورت پزشک استفاده کرده و از مصرف خودسر این داروهای ترکیبی جدا پرهیز کنید.

7.ورزش و تحرک

کم تحرکی یکی از عواملی است که باعث سردی بدن شده و درد و التهاب را به دنبال دارد. بنابراین توصیه می‌شود از خوابیدن‌های طولانی و همچنین خوابیدن در طی روز پرهیز کنید. بهتر است یک برنامه ورزشی سبک مانند پیاده‌روی روزانه داشته باشید.

درمان روماتیسم در طب سنتی

داروی گیاهی و مواد غذایی برای درمان روماتیسم مفصلی

در درمان روماتیسم در طب سنتی، همانطور که مصرف بعضی از مواد باعث شدیدتر شدن عارضه می‌شود، مصرف بعضی مواد دیگر نیز به بهبود روماتیسم و درد مفاصل کمک می‌کند. بهتر است این موارد را مصرف کنید:

  1. گوشت گرم مانند گوشت شترمرغ
  2. مغزها مانند مویز
  3. حبوبات مانند نخود آب‌پز
  4. گیاهان گرم مزاجی مانند دارچین، فلفل و زنجبیل
  5. دمنوش‌های گرم مزاج مانند دمنوش بابونه
درمان روماتیسم مفصلی در طب سنتی

سخن پایانی

افراد زیادی وجود دارند که از بیماری‌های مفصلی از جمله روماتیسم رنج می‌برند. همچنین روماتیسم و درد مفاصل در سنین میانسالی و پیری به شدت شایع بوده و رو به افزایش است. برای تمامی این افراد درمان روماتیسم مفصلی با طب سنتی به شدت توصیه می‌شود. طب سنتی روش‌های کم هزینه و بسیار کارآمدی در درمان روماتیسم مفصلی دارد. پرهیز از مصرف سردیجات، مصرف مواد غذایی و گیاهان با طبع گرم، ماساژ با روغن‌های گرم مزاج و تسکین دهنده، حجامت و زالو درمانی و همه و همه، روش‌های درمانی هستند که بسیار آسان بوده و کمترین عوارض را به همراه دارند.

سؤالات متداول

1.بیماری روماتیسم مفصلی و علائم آن چیست؟

روماتیسم مفصلی یک بیماری خودایمنی بوده که در آن مفاصل دچار ورم، التهاب و درد می‌شوند. از علائم آن می‌توان به درد، خشکی مفاصل، خستگی و ضعف، تب و کم اشتهایی اشاره کرد.

2.در روماتیسم مفصلی از چه مواد غذایی باید پرهیز کرد؟

التهاب و درد مفاصل به علت غلبه سردی است. بنابراین در این بیماری باید از سریجات مانند ماست و دوغ، خیار، ترشی، گوشت گاو و ماهی پرهیز کرد.

3.مواد غذایی مفید در درمان روماتیسم مفصلی چیست؟

مواد غذایی با طبع گرم مانند گوشت شترمرغ، مغزها و گیاهانی مانند زنجبیل و دارچین در درمان روماتیسم مفصلی موثر هستند.

4.از کدام اعمال یداوی در درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود؟

از مهم‌ترین روش‌های طب سنتی برای تسکین درد، اعمال یداوی است. در روماتیسم مفصلی برای کاهش درد مفاصل از بادکش، حجامت موضعی و زالو درمانی استفاده می‌شود.

5.از چه داروهای ترکیبی گیاهی در درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود؟

داروهای ترکیبی گیاهی که در درمان و تسکین روماتیسم مفصلی از آن‌ها استفاده می‌شود، حب رازی و قرص سورنجان است که ترکیبی از چند گیاه مفید است.

امتیازدهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت