طریقه مصرف سنای مکی برای کبد چرب

سنگ کیسه صفرا، یکی از بیماری‌های بسیار دردناک است که به علت ایجاد رسوب و سنگ در کیسه صفرا، باعث بروز درد شکمی و همچنین بسته شدن مجرا کیسه صفرا خواهد شد. این بیماری علاوه بر درد زیادی که به وجود می‌آورد، باعث ایجاد بیماری‌های گوارشی، سوء هاضمه، استفراغ، نفخ و درد شانه راست خواهد شد. درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی، یک راه حل بسیار مفید و کم خطر است. طب سنتی راه‌های درمانی و پرهیزات غذایی مؤثری را توصیه کرده است. اگر به دنبال دفع سنگ صفرا با طب سنتی هستید، در ادامه این مقاله با راه حل‌های کارآمد طب سنتی آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

سنگ کیسه صفرا چیست؟

کیسه صفرا، یک کیسه در سمت راست شکم است که مایعی گوارشی به نام صفرا را در خود ذخیره می‌کند. اگر مواد موجود در مایع صفرا تعادل خود را از دست بدهند، رسوب ایجاد شده و سنگ کیسه صفرا تولید می‌شود. این سنگ معمولا به مرور زمان بزرگ‌تر می‌شود. سنگ کیسه صفرا باعث ایجاد حس درد شده و حتی می‌تواند مجاری صفراوی را مسدود کند و باعث ایجاد مشکل در گوارش افراد شود. از جمله علائم این بیماری می‌توان به درد شکم، درد شانه راست، سوء هاضمه، نفخ، استفراغ و ناراحتی معده اشاره کرد. این بیماری می‌تواند به دنبال مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب، برخی داروها و همچنین برخی بیماری‌های کبدی مانند سیروز کبدی رخ دهد.

درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی

درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی، یک راه حل بسیار مفید و کم خطر است. طب سنتی توصیه‌های بسیار مفیدی برای درمان این بیماری توصیه کرده است که مهم‌ترین آن برخی پرهیزات غذایی است. پرهیز غذایی در کنار سبک زندگی سالم، باعث درمان این بیماری شده و خطرات و عوارض روش‌هایی مانند جراحی را نیز ندارد. طب سنتی، مواد غذایی مفیدی را برای درمان این بیماری توصیه کرده است. برخی از این توصیه‌های غذایی به شرح زیر است:

1.مصرف روزانه یک بشقاب سبزی ترخون، یکی از مفیدترین راه‌های درمانی طب سنتی است. سبزی ترخون یک گیاه دارویی دارای خواصی همچون خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و باعث افزایش تولید صفرا در کبد و همچنین بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. این خواص در کنار هم برای درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مفید هستند.

2.خوردن روزانه یک لیوان عرق رازیانه نیز برای درمان سنگ کیسه صفرا مفید است. عرق رازیانه مانع رسوب مواد در کیسه صفرا و در نتیجه تولید سنگ کیسه صفرا خواهد شد.

3.زغال اخته برای درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مفید است. زغال اخته دارای مقادیری از فیبر است که سطح کلسترول را در بدن کاهش می‌دهد. این کار باعث کاهش احتمال رسوب مواد و ایجاد سنگ در کیسه صفرا خواهد شد. به توصیه طب سنتی، مصرف روزانه 200 گرم زغال اخته برای درمان این بیماری موثر است.

4.مصرف سکنجبین نیز برای درمان سنگ کیسه صفرا مفید است. سکنجبین باعث دفع صفرا اضافی از بدن شده و مانع رسوب آن در بدن خواهد شد.

6 روز تا درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی

طب سنتی یک درمان 6 روزه مفید را برای درمان سنگ کیسه صفرا توصیه کرده است. در این درمان که به بیمار توصیه می‌شود به مدت 5 روز، هر 4 ساعت یک لیوان آب سیب مصرف کند و به غیر آن هیچ غذای دیگری نخورد. اگر بیمار دچار ضعف و گرسنگی شد، می‌تواند یک قاشق عسل را بمکد و قورت دهد. در صورتی که بیمار اصلا نتوانست ضعف و گرسنگی را تحمل کند می‌تواند آش غوره، آب غوره و آش جو بخورد تا گرسنگی‌اش برطرف شود. در شب روز پنجم بیمار باید نصف استکان روغن زیتون و نصف استکان آبلیمو را با هم مخلوط  کند و بخورد. روز ششم درمان نیز باید سونوگرافی انجام شود تا متوجه شویم که آیا سنگ کیسه صفرا ریزتر شده است یا نه؟ اگر سنگ کوچک‌تر نشده بود، باید درمان 6 روزه را دوباره تکرار کنید.

سخن پایانی

سنگ کیسه صفرا یکی از دردناک‌ترین بیماری‌ها است که به علت رسوب صفرا و تشکیل سنگ کیسه صفرا، مجاری کیسه صفرا بسته شده و علاوه بر ایجاد درد در ناحیه شکم، باعث ایجاد مشکلات گوارشی، استفراغ، سوء هاضمه، نفخ و ناراحتی معده خواهد شد. طب سنتی راه حل‌های بسیار مؤثری برای دفع سنگ صفرا با طب سنتی پیشنهاد داده است. توصیه‌های غذایی مهم‌ترین راه درمان سنگ کیسه صفرا با طب سنتی است. از جمله این توصیه‌ها می‌توان به مصرف سبزی ترخون، سکنجبین، عرق رازیانه و زغال اخته اشاره کرد. همچنین مصرف آب سیب به مدت 5 روز نیز یک راه بسیار مفید برای درمان این عارضه است. مصرف برخی از داروهای گیاهی در داروخانه گیاهی نیز برای درمان این بیماری توصیه شده است.

سوالات متداول

1.درمان 6 روزه سنگ کیسه صفرا به چه صورت است؟

برای درمان کیسه صفرا در طب سنتی طی 6 روز، باید تا 5 روز، هر 4 ساعت یک بار یک لیوان آب سیب خورده شود؛ سپس در شب پنجم یک استکان آبلیمو و روغن زیتون خورده شود و روز ششم سونوگرافی دهید.

2.اگر بیمار در طی درمان 6 روزه درمان سنگ کیسه صفرا دچار ضعف شود باید چکار کرد؟

اگر بیمار دچار ضعف و گرسنگی شد، می‌تواند یک قاشق عسل بخورد. اگر گرسنگی ادامه پیدا کرد بیمار می‌تواند آش غوره، آب غوره و آش جو میل کند.

3.اگر پس از انجام درمان 6 روزه کیسه صفرا سنگ ریزتر نشد باید چکار کرد؟

اگر پس از 6 روز درمان سنگ کوچک‌تر نشد، باید مجددا درمان 6 روزه را اجرا کنید.

4.از جمله موادغذایی مفید برای درمان سنگ کیسه صفرا با طب سنتی کدام‌اند؟

مصرف سبزی ترخون، زغال اخته و سکنجبین برای درمان سنگ کیسه صفرا توصیه شده است.

5.مصرف سکنجبین چه تاثیری بر درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی دارد؟

سکنجبین باعث دفع صفرا اضافی از بدن شده و مانع رسوب آن در بدن خواهد شد. به همین علت مصرف سکنجبین از ایجاد سنگ کیسه صفرا جلوگیری خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت