درمان خارپاشنه در طب سنتی

شاید شما هم جزء افرادی باشید که از درد شدید و غیرقابل تحمل خارپاشنه کلافه شده‌اند! خارپاشنه درواقع یک زائده استخوانی در ناحیه پاشنه پا است که درد بسیار زیادی را در این ناحیه به‌وجود می‌آورد. برخی از دلایل بروز این عارضه عبارتند از چاقی، راه رفتن غیرطبیعی، وارد شدن فشار بر پا و انجام ورزش سنگین. یکی از راه‌های مطمئن درمانی استفاده از طب سنتی است. این روش درمانی علاوه‌بر کارآمد بودن، خطرات و عوارض بسیار کمی نیز دارد. اگر به دنبال یافتن راه‌های درمان خارپاشنه در طب سنتی هستید، تا ادامه این مقاله را دنبال کنید!

فهرست مطالب

خارپاشنه چیست؟

خارپاشنه، یکی از بیماری‌های بسیار دردناک استخوانی است که درد زیادی را در هنگام راه رفتن برای افراد ایجاد می‌کند. این بیماری، به علت تجمع کلسیم در پاشنه پا و ایجاد زائده استخوانی در این ناحیه است. خارپاشنه باعث ایجاد درد زیادی به‌هنگام راه رفتن در ناحیه پاشنه پا می‌شود. این عارضه بیشتر در ورزشکاران و افرادی که پا آن‌ها در معرض کشیدگی زیادی باشد، به وجود می‌آید.

علت به وجود آمدن خار پاشنه چیست؟

علت اصلی و عمده ایجاد خارپاشنه، کشیدگی بیش از حد و طولانی مدت پا است. این بیماری به‌ویژه در ورزشکارانی که ورزش‌هایی مانند دویدن و پریدن را انجام می‌دهند، بیشتر رخ می‌دهد. از جمله علل به وجود آمدن خارپاشنه می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.ورزش سنگین به‌ویژه دویدن و پریدن

2.راه رفتن غیرطبیعی و فشار وارد شدن بیش از حد به پا

3.اضافه وزن و چاقی

4.پوشیدن کفش نامناسب و وارد شدن فشار زیاد به پا

5.سرپا ایستادن بیش از حد

6.صافی کف و یا قوس زیاد کف پا

درمان قطعی خارپاشنه در طب سنتی

علائم و عوارض خارپاشنه

خارپاشنه درد بسیار زیادی را به همراه خود دارد؛ به‌طوری که فعالیت‌های روزمره و حتی راه رفتن شما با مشکل مواجه می‌شود. این درد و عوارض دیگر خارپاشنه، به دنبال خود مشکلاتی را برای افراد به وجود می‌آورند. برخی از عوارض و علائم خارپاشنه به شرح زیر است:

1.درد بسیار شدید و غیرقابل تحمل در ناحیه پاشنه پا

2.اشکال در راه رفتن و انجام امور روزمره

3.افزایش درد در هنگام بلند کردن اجسام سنگین

4.تغییر در الگو راه رفتن

خارپاشنه در طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی، خارپاشنه به علت سبک زندگی نادرست و فشار زیاد بر پا ایجاد می‌شود. همچنین علت خارپاشنه در طب سنتی، برهم خوردن تعادل اخلاط و ریزش برخی اخلاط در اندام پا، گفته شده است. مصرف بیش از حد مواد غذایی با طبع سرد و داشتن رژیم غذایی نادرست، باعث ایجاد این وضعیت خواهد شد. مصرف زیاد مواد غذایی مانند برنج، لبنیات، ترشیجات و گوشت گاو، از مهم‌ترین دلایل ایجاد خارپاشنه است. اضافه وزن و چاقی نیز از عوامل ایجاد خارپاشنه در طب سنتی است.

درمان خارپاشنه در طب سنتی

درمان خارپاشنه در طب سنتی، یک روش بسیار مطمئن و البته کارآمد برای درمان این عارضه است. درمان‌های طب سنتی، علاوه‌بر آنکه خطرات و عوارض دیگر روش‌های درمانی را ندارند، بسیار نتیجه بخش نیز هستند. طب سنتی علاوه‌بر معرفی انواع داروی گیاهی برای درمان خارپاشنه، روش‌های درمانی مفیدی را نیز ارائه داده است که می‌‌توانید تحت نظر متخصص طب سنتی آن‌ها را انجام داده و اقدام به درمان این عارضه کنید. از جمله روش‌های درمان قطعی خارپاشنه در طب سنتی می‌توان به استفاده از پشم گوسفند و نمد در جوراب، استفاده از ترکیب دنبه، خرما و زردچوبه بر روی محل خارپاشنه، زالوگذاری و حجامت اشاره کرد. درمان خارپاشنه با زالوگذاری عموما نتیجه بخش است اما باید توجه کنید که انجام روش‌های زالوگذاری و حجامت، باید حتما تحت نظر متخصص صورت بگیرد.

4 روش درمانی مفید برای درمان خارپاشنه در طب سنتی

برای درمان خارپاشنه در طب سنتی، روش‌های گوناگونی توصیه شده است. در این بخش ما قصد داریم به بررسی و معرفی 4 روش برای درمان قطعی خاپاشنه در طب سنتی بپردازیم. استفاده از پشم گوسفند و نمد، قرار دادن ترکیب دنبه، خرما و زردچوبه روی پا، زالوگذاری و همچنین حجامت از جمله این روش‌های درمانی مفید هستند. دقت کنید که این روش‌ها خصوصا زالوگذاری و حجامت، باید تحت نظر متخصص انجام شوند.

1.استفاده از پشم گوسفند، راه حلی مناسب برای درمان خارپاشنه

شاید با خواندن این تیتر کمی تعجب کرده باشید! اما به هرحال نباید از خواص درمانی پشم گوسفند غافل شوید! یکی از راه‌های درمان خارپاشنه، گرم نگه داشتن موضعی پا است. با گرم نگه داشتن پا شما می‌توانید خارپاشنه خود را درمان کنید. برای این کار می‌توانید مقداری پشم گوسفند یا نمد را در طول روز در جوراب خود قرار دهید و یا از جوراب پشمی استفاده کنید.

2.ترکیب معجزه‌زا دنبه، خرما و زردچوبه

یکی دیگر از روش‌های درمان خارپاشنه طب سنتی، استفاده از ترکیب دنبه، خرما و زردچوبه است. برای استفاده از این ترکیب، شب قبل از خواب ترکیبی از دنبه، خرما و زردچوبه را تهیه کنید و روی محل درد خود قرار دهید. سپس محل را با یک پارچه یا پلاستیک ببندید و بگذارید تا صبح روی پا بماند. استفاده از این ترکیب درد پا را تسکین داده و باعث درمان خارپاشنه خواهد شد.

3.زالوگذاری، درمان قطعی خارپاشنه در طب سنتی

یک روش درمان قطعی خارپاشنه در طی سنتی، زالودرمانی است. زالو گذاری یک روش قدیمی و البته مفید برای درمان انواع بیماری‌ها است. برای درمان خارپاشنه، می‌توانید از زالو استفاده کنید؛ به این صورت که در ناحیه مورد نظر زالو را قرار دهید. استفاده از این روش باعث کاهش التهاب در ناحیه پاشنه پا خواهد شد و برای درمان خارپاشنه مفید است. تکرار زالو گذاری اهمیت زیادی دارد. حتما توجه کنید که زالودرمانی باید تحت نظر متخصص انجام شود. معمولا با استفاده از این روش، خارپاشنه درمان می‌شود.

خارپاشنه طب سنتی

4.حجامت قوزک خارجی پا

حجامت نیز یکی از روش‌های درمانی سنتی برای درمان انواع امراض است که از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته است. برای این عارضه اما استفاده از حجامت روش بسیار مفیدی است. حجامت قوزک خارجی پا، یک درمان بسیار کارآمد برای درمان خارپاشنه در طب سنتی است. این روش باید حتما تحت نظر پزشک صورت بگیرد.

سخن پایانی

خارپاشنه یکی از دردناک‌ترین بیماری‌های استخوانی است که به علت ایجاد زائده استخوانی در پاشنه پا ایجاد می‌شود. از جمله عوامل ایجاد این بیماری می‌توان به ورزش سنگین، چاقی و یا وارد شدن فشار زیاد به پا اشاره کرد. برای درمان خارپاشنه در طب سنتی، راه‌ حل‌های درمانی زیادی توصیه شده است؛ از جمله این روش‌ها می‌توان به گرم کردن پا با گذاشتن پشم گوسفند در جوراب در طی روز، گذاشتن ترکیب دنبه، خرما و زردچوبه بر روی پا در شب، زالوگذاری قوزک خارجی پا و همچنین حجامت اشاره کرد. با مراجعه به داروخانه گیاهی نیز می‌توانید داروی مناسب برای درمان خارپاشنه در طب سنتی را تهیه کنید.

سوالات متداول

1.علت ایجاد خارپاشنه چیست؟

خارپاشنه می‌تواند به علت چاقی و اضافه وزن، ورزش سنگین، راه رفتن غیرطبیعی، فشار آمدن به پا، کفش نامناسب و همچنین ایستادن طولانی مدت ایجاد شود.

2.علائم خارپاشنه چیست؟

درد شدید در ناحیه پا، تغییر در نحوه راه رفتن و افزایش درد پا در هنگام بلند کردن اجسام سنگین از جمله علائم خارپاشنه است.

3.استفاده از پشم برای درمان خارپاشنه چه مزیتی دارد؟

به طور کلی گرم کردن پا، باعث کاهش درد و التهاب شده و خارپاشنه را درمان می‌کند. استفاده از پشم گوسفند در جوراب باعث گرم نگه داشتن پا خواهد شد.

4.زالودرمانی چه تاثیری بر درمان خارپاشنه دارد؟

زالوگذاری قوزک خارجی پا، با کاهش التهاب این ناحیه باعث درمان خارپاشنه خواهد شد.

5.از دیدگاه طب سنتی، علت بروز خارپاشنه چیست؟

از دردگاه طب سنتی یبک زندگی نادرست، برهم خوردن تعادل اخلاط بدن، استفاده زیاد از حد مواد غذایی با طبع سرد و چاقی از عوامل بروز خارپاشنه است.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت