درمان فیبروم رحم با طب سنتی

بانوان با توجه به سیسستم تناسلی خاصی که دارند، ممکن است به بیماری‌های مختلفی دچار شوند. یکی از این بیماری‌ها فیبروم رحم است. متأسفانه امروزه شاهد هستیم که دختران و زنان بسیاری به این بیماری دچار شده و با مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند. فیبروم رحم، توده‌ای است که در بافت رحم و ناحیه اطراف آن ایجاد می‌شود. عموماً این توده‌ها خوش‌خیم بوده و تنها درصد بسیار کمی از این توده‌ها سرطانی می‌شوند. ایجاد و رشد این توده‌ها علائم و عوارض بسیار جدی داشته که در صورتی که درمان نشوند، حتی می‌توانند باعث ناباروری شوند. افراد بسیاری امروزه برای درمان بیماری‌های خود به طب سنتی مراجعه می‌کنند. در دیدگاه طب سنتی، علت فیبروم رحم غلبه خلط سودا است. در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح فیبروم رحم و درمان آن با تدابیر طب سنتی بپردازیم.

فهرست مطالب

فیبروم رحم چیست؟

یکی از بیماری‌های خاص سیستم تناسلی بانوان، فیبروم رحم است که امروزه بانوان بسیاری به این بیماری مبتلا شده و دچار عوارض و علائم آن می‌شوند. اما فیبروم رحم چیست؟ به توده یا توموری که در بافت رحم یا ناحیه اطراف آن ایجاد شده و رشد کند، فیبروم رحم گفته می‌شود. این توده‌ها غالباً خوش‌خیم بوده و تنها درصد خیلی کمی از آن‌ها ممکن است بدخیم باشند. متأسفانه زنان بسیاری به این بیماری مبتلا شده و می‌توان گفت که فیبروم رحم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه تناسلی در زنان است. فیبروم رحم مشکلات بسیاری را می‌تواند برای فرد مبتلا به همراه داشته باشد و او را با عوارض جدی و خطرناکی مواجه کند. فیبروم رحم می‌تواند اندازه‌های مختلفی داشته باشد. همچنین تعداد توده‌ها نیز متغیر است. از جمله علائم فیبروم رحم می‌توان به درد در ناحیه لگن و کمر و همچنین خونریزی‌های شدید در دوره‌های قاعدگی اشاره کرد. اگر شما نیز به این بیماری دچار شده‌اید، درمان فیبروم رحم با طب سنتی یکی از گزینه‌های پیش روی شما است. طب سنتی با داروی گیاهی و اعمال یداوی می‌تواند تا حد زیادی به درمان فیبروم رحم کمک کند.

چه مواردی می‌توانند باعث بروز فیبروم رحم شوند؟

هر بیماری می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که فیبروم رحم نیز این گونه است. در دیدگاه طب سنتی، غلبه اخلاط از جمله خلط سودا علت فیبروم رحم است. امروزه دلایل بسیاری برای ابتلا به فیبروم رحم عنوان می‌شود که با دانستن آن‌ها تا حدودی می‌توان موارد پیشگیری را رعایت کرد. در ادامه به لیستی از مهم‌ترین علل ابتلا به فیبروم رحم اشاره می‌کنیم:

  1. وراثت و ژنتیک
  2. اختلالات هورمونی
  3. کمبود ویتامین D
  4. کم تحرکی
  5. چاقی و اضافه وزن
  6. مصرف بیش از حد لبنیات
  7. تغذیه نامناسب
  8. استرس
  9. خواب ناکافی
  10. سبک زندگی غلط
  11. مصرف غذاهای کنسرو شده
  12. مصرف بیش از حد گوشت قرمز
  13. مصرف غذاهای سرخ کردنی و چرب
  14. استحمام در دوران قاعدگی
  15. تاخیر در باردار شدن
درمان فیبروم رحم با طب سنتی

فیبروم رحم با چه علائمی مشخص می‌شود؟

هر بیماری می‌تواند با علائم بسیاری ظاهر شود. فیبروم رحم نیز علائم گسترده‌ای داشته و می‌تواند مشکلات جدی را برای فرد مبتلا به همراه داشته باشد. توصیه می‌شود نسبت به علائم فیبروم رحم آگاهی داشته تا در صورت بروز هرگونه علائم، هرچه زودتر برای درمان فیبروم رحم با طب سنتی اقدام کنید. در این صورت، نتایج درمانی بهتری حاصل خواهد شد. در ادامه لیستی از مهم‌ترین و شایع‌ترین علائم همراه با فیبروم رحمی را مشاهده می‌کنید:

  1. مشکل در دفع ادرار
  2. احساس فشار و درد در ناحیه لگن
  3. یبوست
  4. تکرر ادرار
  5. عدم تحمل نگه داشتن ادرار
  6. تشدید خونریزی در دوران قاعدگی
  7. خونریزی در بین سیکل‌های قاعدگی
  8. دوره‌های قاعدگی دردناک و سنگین
  9. رابطه جنسی دردناک
  10. ناباروری
  11. سقط جنین به صورت خود به خودی
  12. درد در ناحیه کمر
  13. کم خونی

درمان فیبروم رحم با طب سنتی

فیبروم رحم و درمان آن با طب سنتی

افرادی هستند که برای درمان فیبروم رحم به مصرف داروهای شیمیایی و روش‌های جراحی روی می‌آورند. اما جالب است بدانید طب سنتی می‌تواند تا حد زیادی به درمان و بهبودی فیبروم رحم کمک کند. برای درمان فیبروم رحم با طب سنتی، تدابیر درمانی بسیاری وجود دارند که به راحتی می‌توانید با انجام و رعایت آن‌ها، فیبروم رحم را درمان کنید. همچنین در طب سنتی گیاهان دارویی بسیاری نیز وجود دارد که با کمترین عوارض ممکن همراه بوده و برای هر مزاجی، داروی گیاهی مناسبی وجود دارد که به راحتی می‌توانید در خانه آن‌ها را مصرف کنید. این نکته را مورد توجه قرار دهید که بهتر است قبل از هر اقدامی، به یک متخصص طب سنتی مراجعه کرده و در رابطه با درمان خود با او مشورت کنید. در ادامه به تدابیر و روش‌های درمانی طب سنتی برای درمان فیبروم رحم پرداخته و مختصری در رابطه با آن‌ها توضیح می‌دهیم.

اعمال یداوی

از اعمال یداوی در درمان بیماری‌های گوناگونی استفاده می‌شود. فیبروم رحم نیز جزو این بیماری‌ها است. برای درمان فیبروم رحم با طب سنتی، می‌توان از بادکش‌های مکرر در ناحیه تناسلی استفاده کرد که این کار حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود. همچنین حجامت رحم، ناحیه مقعد و کمر نیز می‌تواند در درمان و بهبودی فیبروم رحم کمک کننده باشد. زالوگذاری نیز می‌تواند کمک کننده باشد.  البته از زالو در صورتی استفاده می‌شود که اندازه فیبروم بزرگ باشد.

دمنوش‌های گیاهی و درمان فیبروم رحم

برای درمان فیبروم رحم، دمنوش‌های گیاهی بسیاری وجود دارد که با مصرف آن‌ها می‌توانید علائم این بیماری را کنترل کنید. برای این منظور می‌توان از دمنوش زنجبیل، بابونه و چای سبز استفاده کرد.

درمان فیبروم رحم با طب سنتی

اصلاح سبک زندگی

سبک زندگی غلط می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلفی شود. بنابراین اصلاح سبک زندگی یک قدم بزرگ برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است. در رابطه با درمان فیبروم رحم و پیشگیری از آن توصیه می‌شود موارد زیر را رعایت کنید:

  1. رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. مصرف مواد غذایی با طبع سرد، گوشت قرمز و شیرینی‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید.
  2. خواب خود را تنظیم کنید تا یک خواب کافی و مناسب داشته و همچنین از شب بیداری بپرهیزید.
  3. بهتر است ناحیه تناسلی و کمر خود را گرم نگه داشته و از شستشوی خود با آب سرد پرهیز کنید.

سخن پایانی

فیبروم رحم، توده‌ خوش خیمی است که در بافت رحم ایجاد می‌شود و مشکلات خاصی را در پی دارد و متأسفانه بانوان بسیاری به این بیماری مبتلا شده و با مشکلات آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برای درمان فیبروم رحم، می‌توانید به طب سنتی روی آورید. برای درمان فیبروم رحم با طب سنتی، تدابیر درمانی بسیاری وجود دارد که می‌توانند به بهبود این بیماری کمک کنند. از جمله این تدابیر می‌توان به مصرف داروهای گیاهی مفید موجود در داروخانه گیاهی اشاره کرد.

سوالات متداول

1.فیبروم رحم چیست؟

فیبروم رحم شامل یک توده خوش خیم است که در بافت رحم ایجاد شده و رشد می‌کند.

2.مهم‌‌ترین علل ابتلا به فیبروم رحم چیست؟

وراثت، تغذیه نامناسب، خواب ناکافی و اضافه وزن از مهم‌ترین دلایل ابتلا به فیبروم رحم هستند.

3.فیبروم رحم با چه علائمی ظاهر می‌شود؟

از شایع‌ترین علائم فیبروم رحم می‌توان به مشکلات قاعدگی، درد لگن و مقاربت دردناک اشاره کرد.

4.از چه اعمال یداوی می‌توان برای درمان فیبروم رحم کمک گرفت؟

بادکش در ناحیه تناسلی، حجامت رحم و کمر و همچنین زالودرمانی در درمان و بهبود فیبروم رحم مؤثر هستند.

5.برای درمان فیبروم رحم از مصرف چه غذاهایی باید پرهیز کرد؟

برای درمان فیبروم رحم بهتر است از مصرف سردیجات، گوشت قرمز و شیرینی‌ها اجتناب کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت