خواص بومادران برای معده

اگر به دنیای گیاهان دارویی علاقه‌مند باشید، حتما اسم گیاه بومادران به گوش‌تان خورده است! بومادران یک گیاه با طبع گرم است و در درمان بسیاری از امراض کاربرد دارد. این گیاه یک گیاه دارویی بسیار مفید است و در درمان بیماری‌های مختلفی همچون فشارخون، دیابت، بیماری‌های گوارشی، کم‌خوابی، سرماخوردگی و همچنین کاهش دردهای قاعدگی مؤثر است. این گیاه دارویی مفید عموماً به صورت دمنوش یا عرق بومادران مصرف می‌شود. دم‌کرده بومادران خواص بسیار زیادی دارد و برای کاهش اضطراب و درمان سرماخوردگی مفید است. در ادامه این مقاله بیشتر با خواص گیاه بومادران آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

گیاه بومادران چیست؟

گیاه بومادران، گیاهی با خواص بسیار شگفت‌انگیز است. بومادران یک گیاه علفی چندساله است که در اوایل فصل بهار، در مناطق کوهستانی و اطراف جاده‌ها به صورت خودرو رشد می‌کند. این گیاه دارای شاخه‌های بلند و برگ‌های زرد یا سفید است. از این گیاه دارویی مفید به شکل‌های مختلفی همچون دمنوش و عرق استفاده می‌شود. بومادران، دارای طبع گرم و خشک است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. گیاه بومادران از دیرباز برای درمان بیماری‌هایی همچون فشارخون، مشکلات گوارش، استرس و همچنین سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته است. از دیگر خواص گیاه بومادران می‌توان به تنظیم سیکل قاعدگی و همچنین کاهش درد و التهاب قاعدگی نیز اشاره کرد.

نام دیگر بومادران چیست؟

بومادارن با نام علمی Achillea millefolium L ، در زبان فارسی به نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود. از جمله این اسامی می‌توان به الف ورقه، برنجساف، قیصوم، گیاه خونریزی بینی، سرباز، ملوفیل و فلفل سیاه پیر اشاره کرد.

خواص شگفت‌انگیز گیاه بومادران

گیاه بومادران، یک گیاه شگفت‌انگیز است که خواص دارویی بسیار زیادی دارد. بومادران از گذشته تا کنون، در طب سنتی برای درمان بسیاری از امراض مانند رفع مشکلات گوارشی، درمان مشکلات معده، سرماخوردگی و کاهش درد قاعدگی مورد استفاده قرار گرفته است. به‌طورکلی، گیاه بومادران خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. در ادامه این بخش به بررسی 10 خاصیت دارویی گیاه بومادران در طب سنتی خواهیم پرداخت.

1. بومادران برای معده و گوارش

از جمله کاربردهای دارویی مهم گیاه بومادران، می‌توان به خواص بومادران برای معده اشاره کرد. بومادران باعث کاهش درد و اسپاسم معده شده و تأثیرات مهمی در بهبود هضم غذا دارد. این گیاه دارویی پرخاصیت، سیستم گوارشی را تحریک کرده و میزان تولید آنزیم‌های گوترشی را افزایش می‌دهد. همین موضوع، به هضم بهتر غذا و بهبود مشکلات معده کمک خواهد کرد. همچنین بومادران باعث درمان یبوست، اسهال و نفخ معده خواهد شد. تأثیرات بومادران بر بهبود زخم معده نیز بسیار قابل توجه است. بومادارن سردی و رطوبت معده را نیز می‌گیرد و این‌گونه، باعث هضم بهتر غذا توسط معده می‌شود. مصرف دم‌کرده بومادران برای درمان ترش کردن مفید است.

گیاه بومادران

2. بومادران برای پوست

از خواص بومادران در سلامت و جوان‌سازی پوست نمی‌توان چشم‌پوشی کرد! استفاده از ماسک گیاه بومادران، باعث پاکسازی پوست، احیای سلول‌های پوستی، رفع چین و چروک صورت و همچنین درمان زخم خواهد شد. گیاه بوماداران همچنین در بهبود و درمان زخم‌های پوستی خاصیتی شگفت‌انگیز دارد. این گیاه دارویی دارای خاصیت ضدالتهابی است و باعث کاهش خارش و التهاب پوست خواهد شد. همچنین مصرف این گیاه برای درمان زخم باعث بسته شدن زودتر زخم و همچنین کاهش التهاب و قرمزی آن خواهد شد.

3.بومادران برای پریود و درد قاعدگی

دردهای دوران قاعدگی شاید از سخت‌ترین تجربه‌های یک خانم در طول زندگی باشد!  درد و گرفتگی در دوران پریود به علت انقباضات ماهیچه‌های رحمی رخ می‌دهد. مصرف گیاه بومادران به صورت دمنوش یا عرق پیش از شروع قاعدگی، می‌تواند این دردها را کاهش دهد. بومادران، انقباضات ماهیچه‌ای رحم را آرام‌تر کرده و درد و گرفتگی را کاهش می‌دهد. همچنین این گیاه مفید در تنظیم سیکل‌های قاعدگی بسیار مؤثر است.

4. بومادران برای کبد چرب

مصرف دمنوش بومادران، یک راه‌حل بسیار عالی برای درمان کبدچرب و همچنین پاکسازی کبد است. دم‌‌کرده گیاه بومادران، به دفع چربی اضافی و سموم کبد کمک خواهد کرد. همچنین این گیاه ادرار آور بوده و از این راه باعث دفع مواد زائد خواهد شد. بومادران دارای خواص ضدمیکروبی نیز بوده و کبد را تقویت می‌کند. تقویت کبد باعث آزاد شدن صفرا و هضم بهتر چربی خواهد شد.

5. بومادران برای فشارخون

فشارخون بالا این روزها یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جامعه است. این بیماری خطرناک، ریسک بروز حمله قلبی، سکته قلبی و همچنین انواع بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. از جمله خواص دارویی گیاه بومادران می‌توان به تنظیم و کاهش فشارخون اشاره کرد. مصرف دمنوش بومادران، باعث تنظیم فشارخون شده و احتمال بروز بیماری‌های قلبی خطرناک مانند سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

6. بومادران برای خواب

استرس و اضطراب، امروزه به یکی از بزرگ‌ترین معضلات افراد تبدیل شده است. کار و مشغله‌های زیاد روزمره، باعث افزایش استرس افراد شده و همین موضوع باعث کاهش کیفیت خواب افراد خواهد شد. دم کرده گیاه بومادران، دارای خواص ضداضطرابی و آرامبخشی بوده و همین موضوع باعث کیفیت خواب شما خواهد شد. همچنین این گیاه دارای خاصیت خواب‌آوری بوده و مصرف آن باعث می‌شود بتوانید در طول شب خوابی آرام و باکیفیت داشته باشید.

خواص بومادران

7. بومادران برای بواسیر

بیماری بواسیر، به علت افزایش ورم و التهاب رگ‌های خونی و بافت ناحیه مقعد ایجاد می‌شود. از خواص بسیار مفید بومادران در درمان بواسیر، کاهش التهاب است. مصرف گیاه بومادران، باعث کاهش التهاب و ورم رگ‌ها و بافت ناحیه مقعد شده و باعث بهبود بواسیر خواهد شد. همچنین بومادران با کاهش خونریزی، برای مهار خونریزی ناشی از بواسیر بسیار مؤثر است.

8.بومادران برای سرماخوردگی

یکی از خواص گیاه بومادران که از دیرباز مورد استفاده مردم قرار گرفته است، تأثیر آن در درمان سرماخوردگی است. این گیاه مفید خاصیت ضدالتهابی دارد که در درمان بیماری سرماخوردی و کاهش التهاب ناشی از آن بسیار مفید است. همچنین مصرف دم‌کرده بومادران برای درمان سرفه و عسطه ناشی از سرماخوردگی بسیار مفید است.

9.بومادران برای قندخون و دیابت

مصرف گیاه بومادران به صورت دمنوش، برای کاهش قندخون بسیار مؤثر است. با مصرف کربوهیدارت‌ها، در بدن شما مقدار زیادی گلوکز تولید خواهد شد؛ اما مصرف بومادران برخلاف کربوهیدرات‌ها، باعث تولید فروکتوز در بدن خواهد شد. به همین علت مصرف این گیاه باعث افزایش قندخون نخواهد شد و برای کنترل بیماری دیابت بسیار مفید است.

10.بومادران برای عفونت

خوردن گیاه بومادران به صورت عرق و دمنوش، برای درمان عفونت بسیار مؤثر است. این گیاه، باعث التیام زخم‌ها و همچنین جبوگیری از خونریزی و التهاب آن‌ها خواهد شد. بومادران همچنین در کاهش سوزش، قرمزی، درد و درمان عفونت ناشی از زخم‌ مفید است. در طب سنتی، مصرف دمنوش بومادران برای درمان عفونت ناشی از زخم‌ها توصیه شده است.

عرق بومادران

همانطور که گفته شد، گیاه بومادران خواص درمانی بسیار زیادی دارد. از جمله خواص این گیاه مفید می‌توان به آرامبخشی، تسکین دردهای قاعدگی، کاهش فشارخون، کاهش قندخون و درمان بیماری‌های معده اشاره کرد. اما متأسفانه همیشه این گیاه در دسترس نیست و ممکن است تنها در فصل خاصی از سال بتوانیم این گیاه را به صورت تازه پیدا کنیم. به همین دلیل تهیه عرق بومادران یک راه‌حل بسیار عالی برای دسترسی دائمی به این آن مفید است. عرق آن، تمامی خواص این گیاه را دارد و شما می‌توانید با مصرف آن، به درمان بسیاری از امراض بپردازید. عرق بومادران یک آرامبخش عالی است و برای کاهش استرس و داشتن خوابی آرام بسیار مؤثر است. همچنین مصرف عرق بومادران باعث کاهش فشارخون، کنترل قندخون، کاهش دردهای قاعدگی، درمان عفونت و هضم بهتر غذا توسط معده خواهد شد.

عرق بومادران

سخن پایانی

گیاه بومادران، یک گیاه دارویی بسیار مفید در داروخانه گیاهی است که طب سنتی مصرف آن را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه کرده است. این گیاه دارویی می‌تواند باعث تسهیل عمل هضم توسط معده شود. همچنین دردهای قاعدگی را نیز کاهش می‌دهد و سیکل‌های پریودی را منظم می‌کند. بومادران همچنین برای کاهش فشارخون، کنترل قندخون، جوانسازی پوست، درمان کبد چرب، درمان عفونت، درمان بواسیر و سرماخوردگی مؤثر است. همچنین بومادران خاصیت آرامبخشی و ضداسترس داشته و مصرف دمنوش بومادران برای داشتن خوابی راحت توصیه می‌شود. عرق بومادران نیز دارای خواص درمانی این گیاه بوده و مصرف آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.

سؤالات متداول

1.گیاه بومادران چه خواص درمانی دارد؟

بومادران برای کاهش فشارخون، کنترل قندخون، جوانسازی پوست، درمان کبد چرب، درمان عفونت، درمان بواسیر، درمان سرماخوردگی و کاهش دردهای قادعدگی مفید است.

2.نام دیگر گیاه بومادران چیست؟

بومادران در زبان فارسی به نام‌های الف ورقه، برنجساف، قیصوم، گیاه خونریزی بینی، سرباز، ملوفیل و فلفل سیاه پیر نیز شناخته می‌شود.

3.عرق بومادران دارای چه خواصی است؟

عرق بومادران نیز خواص این گیاه را دارد و برای کاهش تنش و استرس، کاهش فشارخون، کاهش قندخون، التیام دردهای پریودی و همچنین درمان بیماری‌های گوارشی مؤثر است.

4.بومادران چگونه به درمان بواسیر کمک می‌کند؟

مصرف این گیاه، باعث کاهش التهاب و ورم رگ‌ها و بافت ناحیه مقعد شده و باعث بهبود بواسیر خواهد شد. همچنین این گیاه باعث کاهش خونریزی ناسی از بواسیر خواهد شد.

5.مصرف گیاه بومادران چه تأثیری بر کیفیت خواب دارد؟

دم کرده این گیاه، دارای خواص ضداضطرابی و آرامبخشی بوده و همین موضوع باعث کیفیت خواب شما خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت