کاهش سریع چربی چربی خون در طب سنتی

چربی خون این روزها یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین افراد است! چربی خون شامل دو نوع کلسترول و تری‌گلیسرید است. تولید کلسترول و تری‌گلیسرید در بدن، بر عهده کبد است و مقداری از این چربی‌ها نیز از طریق مواد غذایی تأمین می‌شود. عوامل زیادی می‌توانند در افزایش چربی خون نقش داشته باشند؛ از جمله این عوامل می‌توان به سبک زندگی کم‌تحرک و مصرف بیش از اندازه فست‌فودها اشاره کرد. طب سنتی با راهکارهایی برای کاهش سریع چربی خون، می‌تواند این بیماری را بهبود ببخشد. برای کاهش سریع چربی خون در طب سنتی، داروهای گیاهی بسیاری نیز وجود دارد که می‌توانند در مدت زمان کوتاهی، چربی خون شما را کاهش دهند.

فهرست مطالب

چربی خون، بیماری نام آشنا

کلسترول و تری‌گلیسرید، از چربی‌های خون بوده که عمدتاً توسط کبد تولید و ساخته می‌شوند. کلسترول برای بسیاری از فعالیت‌های بدن ضروری است. اما اگر سطح آن بیش از اندازه در خون بالا برود، در دیواره رگ‌ها رسوب کرده و به مرور زمان رگ‌ها تنگ می‌شوند. تنگی‌ رگ‌ها خطر سکته قلبی را افزایش داده و به‌طور جدی سلامتی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امروزه روش‌های طب سنتی مورد استقبال زیادی قرار گرفته و بسیاری از افراد در خانه به درمان بیماری خود می‌پردازند. برای کاهش سریع چربی خون در طب سنتی، هم راهکارهای پیشگیرانه و هم داروهای گیاهی متنوعی ارائه شده است که می‌توانند از افزایش چربی خون جلوگیری کرده و آن را بهبود ببخشند.

کلسترول خوب، کلسترول بد

کلسترول شامل دو نوع HDL یا کلسترول خوب و LDL یا کلسترول بد است. افزایش کلسترول LDL باعث تجمع و رسوب چربی در دیواره رگ‌ها می‌شود. در طرف دیگر کلسترول HDL چربی‌ها و کلسترول LDL را به کبد باز می‌گرداند و از رسوب چربی در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. با توجه به مواردی که گفته شد، یکی از مهم‌ترین راهکارها در کاهش سریع چربی خون در طب سنتی، مصرف هرچه کمتر مواد غذایی است که حاوی کلسترول LDL هستند.

علل افزایش چربی خون

می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل افزایش سطح چربی خون، مصرف بیش از حد کلسترول LDL یا بد است. از دیگر علل افزایش چربی خون، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • مصرف چربی‌های اشباع و اسیدهای چرب ترانس
  • کم تحرکی و عدم فعالیت
  • چاقی
  • افزایش سن
  • مصرف بیش از حد فست‌فودها و غذاهای سرخ شده
  • بیماری‌های کبد
  • دیابت
  • مصرف سیگار و دخانیات

علائم افزایش چربی خون

افزایش چربی خون، علائم گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد. موارد زیر از مهم‌ترین و شایع‌ترین علائم افزایش چربی خون هستند:

  • افزایش غلظت خون
  • افزایش فشار خون
  • تنگی نفس
  • سردرد و سرگیجه
  • بی‌حسی اندام‌ها
  • تعریق زیاد به ویژه در کف دست‌ها و پاها
  • خواب آلودگی
  • افزایش حرارت بدن

راهکارهای درمانی چربی خون در طب سنتی

در طب سنتی، راهکارهای بسیاری برای مقابله با افزایش چربی خون و کاهش آن پیشنهاد شده است. همچنین برای کاهش سریع چربی خون در طب سنتی، تعدادی داروی گیاهی بسیار مفید نیز وجود دارند که می‌توانید با مصرف آن‌ها به سرعت چربی خون خود را کاهش دهید.

سبک زندگی و رژیم غذایی

از دیدگاه طب سنتی، سبک زندگی نقش بسیار مهمی در بروز بیماری‌های گوناگون دارد. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای کاهش سریع چربی خون در طب سنتی، ورزش کردن منظم و اجتناب از بی‌تحرکی است. نکته دیگر در کاهش سریع چربی خون در طب سنتی، اصلاح رژیم غذایی است. بهتر است از مصرف بیش از حد فست‌فود‌ها، غذاهای سرخ شده و پروتئین‌های حیوانی اجتناب کنید؛ زیرا این مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع و اسیدهای چرب ترانس بوده که می‌توانند چربی خون را افزایش دهند. نکته دیگر کاهش مصرف شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی است. کربوهیدرات اضافه در بدن تبدیل به چربی می‌شوند.

استفاده از روغن‌های سالم

برای پخت و طبخ غذا در خانه، بهتر است به جای استفاده از روغن‌های جامد و مایع، از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.

عدم مصرف سیگار و الکل

تحقیقات نشان داده است که مصرف سیگار و مشروبات الکی نقش بسزایی در بالا رفتن چربی خون دارند. الکل سرشار از کربوهیدرات و کالری است که در بدن به چربی تبدیل شده و در بافت چربی ذخیره می‌شود.

کاهش سریع چربی خون در طب سنتی

داروهای گیاهی کاهنده چربی خون

برای کاهش سریع چربی خون در طب سنتی، داروهای گیاهی زیادی معرفی شده‌اند. از جمله این گیاهان می‌توان به شوید، ریحان، جعفری، گشنیز و سیر اشاره کرد. با مصرف این مواد می‌توانید چربی خون خود را کنترل کنید.

سخن پایانی

متأسفانه بیماری چربی خون روز به روز در حال گسترش بوده و افراد بیشتری به این بیماری دچار می‌شوند. افزایش چربی خون پیامدهای خطرناکی از جمله سکته قلبی را با خود به همراه دارد. می‌توان گفت که سبک زندگی ناسالم و کم‌تحرکی از دلایل مهم ابتلا به چربی خون هستند. همچنین از دلایل مهم دیگر افزایش چربی خون، می‌توان به مصرف بیش از حد چربی‌ها نیز اشاره کرد. طب سنتی با راهکارهای ساده و بدون عارضه خود، می‌تواند به سرعت چربی خون را کاهش دهد. برای کاهش سریع چربی خون در طب سنتی، داروهای گیاهی بسیاری در داروخانه گیاهی معرفی شده است که بدون عوارض بوده و به راحتی می‌توانید آن‎‌ها را تهیه کرده و استفاده کنید.

سوالات متداول

1.چربی خون شامل چه موادی است؟

چربی خون یا لیپید شامل کلسترول و تری‌گلیسرید است. کلسترول نیز خود شامل دو نوع LDL و HDL است.

2.مهم‌ترین علل افزایش چربی خون چیست؟

از مهم‌ترین علل افزایش چربی خون، می‌توان به مصرف چربی‌های اشباع، کم‌تحرکی، چاقی و مصرف سیگار و الکل اشاره کرد.

3.بیماری چربی خون چه علائمی دارد؟

از علائم بیماری چربی خون، افزایش غلظت و فشار خون، سردرد و سرگیجه، بی‌حسی اندام‌ها و افزایش حرارت بدن است.

4.برای درمان چربی خون از چه روغن‌هایی بهتر است استفاده کرد؟

برای پیشگیری و حتی درمان چربی خون بهتر است از روغن‌های گیاهی مانند زیتون و کنجد به جای روغن‌های مایع و جامد استفاده کنید.

5.چه داروهای گیاهی برای درمان بیماری چربی خون در طب سنتی معرفی شده است؟

برای کاهش چربی خون در طب سنتی پیشنهاد شده است از گیاهانی مانند شوید، ریحان، جعفری، گشنیز و سیر استفاده شود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت