پایین آوردن سریع قند خون طب سنتی

بالا بودن قند خون، یکی از مشکلات بسیار شایع در دنیای امروزی است! در صورتی که به درجات بالایی از بیماری قند خون مبتلا باشید، عوارض بسیار جدی سلامت شما را تهدید می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین و ضروی‌ترین کارها برای حفظ سلامتی، بررسی و پایش منظم قند خون است. درمان قند خون در طب سنتی، یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای درمان سریع قند خون است. در میان راهکارهای پایین آوردن سریع قند خون طب سنتی، داروهای گیاهی نقش بسیار مهمی داشته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

فهرست مطالب

قند خون چیست و چگونه بالا می‌رود؟

مواد غذایی حاوی قند بوده که در هنگام مصرف باعث افزایش قند خون می‌شوند. در این حالت بدن با ترشح هورمون انسولین، گلوکز موجود در خون را وارد سلول‌ها کرده و بدین ترتیب قند خون به سطح طبیعی خود برمی‌گردد. اما در صورت اختلال در این عمل، قند خون افراد بالا می‌رود. از آنجایی که بیماری قند خون یا همان دیابت یک بیماری مزمن است، فرد مبتلا باید به‌طور مداوم در زندگی خود تحت درمان قرار گرفته و داروهای بسیاری را مصرف کند که عوارض بسیاری را به همراه دارند. امروزه طب سنتی جایگاه ویژه‌ای در درمان‌های خانگی پیدا کرده است. در درمان قند خون در طب سنتی، داروهای گیاهی بسیاری معرفی شده است که کمترین عوارض ممکن را به همراه داشته و به‌راحتی قابل مصرف و در دسترس هستند.

ریسک فاکتورهای بیماری قند خون

علل مختلفی می‌توانند در افزایش قند خون و در نتیجه ایجاد بیماری دیابت نقش داشته باشند. در درمان قند خون در طب سنتی، به ورزش و اصلاح سبک زندگی توصیه بسیاری شده که می‌تواند بسیاری از ریسک فاکتورهای دیابت را از زندگی شما حذف کند. از عواملی که ریسک ابتلا به بیماری قند خون را افزایش می‌دهند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کم تحرکی و ورزش نکردن
  • پرخوری و چاقی
  • مصرف برخی داروها
  • افزایش سن
  • سابقه خانوادگی
  • سابقه دیابت بارداری
  • استرس‌های مکرر و طولانی
  • چربی خون بالا
  • فشار خون بالا
  • مصرف دخانیات و الکل
درمان قند خون در طب سنتی

علائم بیماری قند خون

از جمله پیامدهای دیابت می‌توان آسیب به قلب و رگ‌های خونی، کلیه‌ها و دستگاه تناسلی را مثال زد. بنابراین بهتر است در صورت مشاهده علائم این بیماری، فوراً برای درمان آن اقدام کنید. مهم‌ترین درمان قند خون بالا در طب سنتی، مصرف داروهای گیاهی است. از جمله علائم بیماری قند خون می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • گرسنگی شدید
  • تشنگی شدید
  • افزایش اشتها و پرخوری
  • تکرر ادراری
  • خستگی و کمبود انرژی در طول روز
  • اختلال بینایی و تاری دید
  • خشکی دهان
  • کاهش ناگهانی وزن
  • سردردهای شدید
  • عفونت‌های پی‌در‌پی

عوارض بیماری قند خون

همانطور که به آن اشاره کردیم، بیماری قند خون می‌تواند عوارض بسیار جدی داشته و سلامت و زندگی شما را به طور جدی به خطر بیندازد. راه‌های درمانی پایین آوردن سریع قند خون طب سنتی کمک می‌کند تا از بسیاری از این عوارض پیشگیری شود.

بیماری‌های قلبی عروقی

یکی از این موارد آسیب جدی به رگ‌های خونی و اعصاب است که می‌تواند سکته قلبی و همچنین بیماری عروق کرونری را در پیش داشته باشد.

بیماری‌های کلیوی

در صورت آسیب دیدن رگ‌های کلیوی، فرد می‌تواند دچار افزایش فشار خون شده و به بیماری‌های کلیوی نیز دچار شود.

زخم دیابتی

عارضه دیگر بیماری دیابت، زخم‌های دیابتی است که معمولا در پا اتفاق می‌افتد. زخم‌های دیابتی به سختی ترمیم می‌شوند که به علت آسیب اعصاب و کاهش خونرسانی به پاها است. در موارد بسیار شدید زخم دیابتی، ممکن است قطع عضو انجام شود.

آسیب‌های چشمی

از جمله عوارض دیگر بیماری دیابت، آسیب به چشم‌ها است که تا حد کوری نیز می‌تواند پیش رود. همانطور که به آن اشاره شد، اختلال و تاری دید می‌تواند از علائم بیماری قند خون باشد.

نوروپاتی محیطی (آسیب عصبی)

در مبتلایان به بیماری قند خون، ممکن است اعصاب محیطی آسیب دیده و دچار التهاب شوند. در این حالت فرد درد، بی‌حسی و ضعف را در انگشتان دست و پا حس می‌کند.

درمان قند خون در طب سنتی

برای درمان قند خون در طب سنتی، راهکارهای بسیاری ارائه شده که از مهم‌ترین آن‌ها داروهای گیاهی است. در ادامه به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

اصلاح سبک زندگی

سبک زندگی نقش بسیار تأثیرگذاری در بروز بیماری‌های گوناگون دارد. مواردی از جمله اصلاح رژیم غذایی و همچنین ورزش و تحرک می‌توانند تأثیر بسیاری در پیشگیری از دیابت و یا درمان آن داشته باشند. مصرف غلات کامل، مواد غذایی با فیبر بالا مانند میوه‌ها، آجیل‌ها و مغزها، تخم‌مرغ و پروتئین‌ها و همچنین سبزیجات به بیماران دیابتی توصیه می‌شود. همچنین انجام ورزش‌های روزانه مانند پیاده‌روی نیز می‌تواند نقش چشمگیری در پایین آوردن سریع قند خون داشته باشد.

دمنوش‌های گیاهی

مصرف دمنوش‌های گیاهی می‌تواند در پایین آوردن سریع قند خون تأثیرگذار باشد. از جمله دمنوش‌های موثر در کاهش قند خون می‌توان به دمنوش ریحان، دارچین، بادرنجبویه و گزنه اشاره کرد.

پایین آوردن سریع قند خون طب سنتی

گیاهان دارویی

همانطور که به آن اشاره شد، انواع گیاه دارویی، نقش مهمی در درمان قند خون بالا در طب سنتی دارند. از جمله این گیاهان می‌توان به دارچین اشاره کرد که می‌توان آن را به صورت دم کرده یا همراه غذا مصرف کرد. از دیگر گیاهان دارویی سماق، خرفه و شنبلیله را نیز می‌توان نام برد.

سخن پایانی

بیماری دیابت عوارض و پیامدهای بسیار خطرناکی داشته و ابعاد مختلفی از زندگی شما را می‌تواند درگیر کند. بنابراین می‌توان گفت از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ سلامتی، پایش مداوم قند خون و در صورت ابتلا به این بیماری، اقدام فوری برای درمان و کنترل آن است. طب سنتی با ارائه راهکارهای درمانی متعدد به خوبی توانسته این بیماری را کنترل و همچنین از عوارض جدی این بیماری پیشگیری کند. در درمان قند خون در طب سنتی، اصلاح سبک زندگی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین درمان‌ها هستند. با مراجعه به داروخانه گیاهی می‌توانید داروی گیاهی مورد نظر خود را تهیه کنید.

سوالات متداول

1.قند خون چگونه بالا می‌رود؟

در صورتی که توانایی بدن برای تولید و ترشح انسولین کم شده و یا سلول‌ها نسبت به انسولین مقاوم شوند، سطح قند خون افزایش پیدا می‌کند.

2.ریسک فاکتورهای ابتلا به بیماری قند خون کدام‌ها هستند؟

از مهم‌ترین ریسک فاکتورها در ابتلا به دیابت، کم تحرکی، چاقی، افزایش سن، سابقه خانوادگی و چربی و فشار خون بالا هستند.

3.مهم‌ترین علائم بیماری قند خون کدام هستند؟

از مهم‌ترین علائم بیماری قند خون می‌توان به گرسنگی و تشنگی شدید، تکرر ادرار، خستگی و ضعف و همچنین خشکی دهان اشاره کرد.

4.بیماری دیابت چه عوارضی را در پی دارد؟

از مهم‌ترین عوارض بیماری دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری کلیوی، آسیب‌های چشمی، زخم دیابتی و نوروپاتی محیطی است.

5.کدام داروهای گیاهی برای کاهش قند خون مفید هستند؟

از جمله گیاهان دارویی برای کاهش قند خون دارچین، سماق، خرفه و شنبلیله را می‌توان استفاده کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت