داروی گیاهی چربی کبد

بیماری کبد چرب، یکی از بیماری‌های بسیار شایع است. بیماری کبد چرب می‌تواند به علل مختلف از جمله مصرف الکل، اضافه وزن و چاقی، چربی خون بالا، دیابت، سندرم تخمدان پلی کیستیک و سابقه خانوادگی ایجاد شود. درمان کبد چرب با طب سنتی، یک راه حل مطمئن و مفید برای درمان این بیماری است. طب سنتی، انواع روش‌ها و داروی گیاهی چربی کبد را معرفی و توصیه کرده است که تأثیر زیادی در درمان این بیماری دارند. از جمله گیاهان دارویی برای کبد چرب که در طب سنتی به آن اشاره شده است می‌توان به سیاهدانه، زعفران، کبر و بالنگ اشاره کرد. همچنین طب سنتی روش‌های درمانی مانند حجامت کبد و فصد دست راست را توصیه کرده است که باید تحت نظر متخصص صورت بگیرند.

فهرست مطالب

بیماری کبد چرب چیست؟

کبد، یک عضو حیاتی و بسیار مهم در بدن است. وظیفه این عضو مهم، جذب مواد مفید و دفع مواد زائد از بدن است. کبد به‌طور طبیعی دارای مقادیری از چربی است. اما اگر به هر دلیلی میزان چربی کبد بالا برود، باعث بروز بیماری کبد چرب خواهد شد. تجمع چربی در کبد، باعث آسیب به بافت کبد و همچنین ایجاد اختلال در عملکرد این عضو خواهد شد. ایجاد اختلال در عملکرد کبد به علت بروز بیماری کبد چرب، اثرات بسیار خطرناکی بر بدن انسان دارد. به همین علت، درمان بیماری کبد چرب، یک مسئله بسیار مهم و حیاتی است.

علائم بیماری کبد چرب

کبد چرب یک بیماری بسیار خطرناک است که باید به سرعت تحت درمان قرار بگیرد. اما برای آنکه بدانید آیا به بیماری مبتلا شده‌اید باید علائم آن را بشناسید. از جمله مهم‌ترین علائم بیماری کبد چرب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضعف
  • خستگی
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • زردی رنگ پوست و چشم
  • درد در ناحیه شکم
داروی گیاهی برای کبد چرب

علت ایجاد بیماری کبد چرب چیست؟

به‌طورکلی، کبد چرب به علت افزایش تجمع چربی در کبد به وجود می‌آید. شایع‌ترین علت ابتلا به بیماری کبد چرب، مصرف الکل است. اما این بیماری می‌تواند بر اثر عوامل دیگری مانند اضافه وزن، چاقی و دیابت نیز ایجاد شود. از جمله علل ایجاد بیماری کبد چرب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.مصرف الکل

مصرف الکل شایع‌ترین علت ابتلا به بیماری کبد چرب است. الکل باعث تجمع چربی در کبد و در نتیجه بروز بیماری کبد چرب خواهد شد. افرادی که اعتیاد به الکل دارند، به مرور زمان دچار التهاب کبد می‌شوند. روند آسیب به کبد تا جایی پیش می‌رود که حتی می‌تواند باعث ابتلا به سیروز کبدی شود.

2.اضافه وزن و چاقی

همانطور که گفته شد، علت ایجاد بیماری کبد چرب، تجمع چربی در کبد است. اضافه وزن و چاقی به ویژه چاقی شکم، با ایجاد تجمع چربی در بدن، باعث تجمع چربی در کبد و ابتلا به بیماری کبد چرب خواهند شد.

3.چربی خون بالا

چربی خون بالا، باعث افزایش تجمع چربی در کبد می‌شود. به همین علت، چربی خون بالا ارتباط مستقیم با ابتلا به بیماری کبد چرب دارد.

4.دیابت نوع دو

دیابت خود به تنهایی عامل ایجاد بیماری کبد چرب نیست. اما عوارض و علائم بیماری دیابت نوع دو، مانند چاقی و همچنین افزایش مقاومت بدن به انسولین، از دلایل مهم ایجاد بیماری کبد چرب هستند. به همین علت در بسیاری از افرادی که به دیابت نوع دو مبتلا هستند، بیماری کبد چرب نیز رخ می‌دهد.

درمان کبد چرب در طب سنتی

5.تخمدان پلی کیستیک

خانم‌هایی دارای تخمدان پلی کیستیک نیز مستعد ابتلا به بیماری کبد چرب هستند. در افراد دارای تخمدان پلی کیستیک، فرد مستعد ابتلا به دیابت و همچنین تجمع چربی در بدن است. این دو عامل، از مهم‌ترین عوامل ایجاد بیماری کبد چرب هستند. پس تخمدان پلی کیستیک نیز می‌تواند یکی از علل ایجاد کبد چرب باشد.

6.سابقه خانوادگی

سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری کبد چرب نیز یکی از عوامل ایجاد این بیماری است. اگر در میان اقوام نزدیک و خانواده خود فردی مبتلا به بیماری کبد چرب است، ممکن است شما هم مستعد ابتلا به این بیماری باشید.

درمان کبد چرب در طب سنتی

درمان کبد چرب با طب سنتی، یک روش بسیار مطمئن و مؤثر برای درمان این بیماری است. طب سنتی، انواع داروی گیاهی برای کبد چرب و همچنین گیاهان دارویی برای کبد چرب را معرفی و توصیه کرده است که بر خلاف داروها و درمان‌های شیمایی، عوارض خطرناک نداشته و برای درمان این بیماری بسیار مؤثر هستند. استفاده از توصیه‌های طب سنتی و داروهای گیاهی، دارای اثربخشی بسیار زیادی است و از دیرباز مورد استفاده مردم قرار گرفته است. درمان کبد چرب در طب سنتی نیز یک روش بسیار مفید و کم‌خطر برای درمان این بیماری است. البته باید توجه کنید که برای انجام توصیه‌های درمانی طب سنتی و همچنین مصرف انواع داروی گیاهی چربی کبد، باید به متخصص مراجعه کنید و تحت نظر متخصص این داروهای گیاهی را مصرف کنید.

روش‌های درمانی کبد چرب در طب سنتی

طب سنتی برای درمان بیماری کبد چرب، برخی روش‌های درمانی را معرفی کرده است که برای درمان این بیماری بسیار مؤثر هستند. از جمله این روش‌ها می‌توان به حجامت کبد و فصد دست راست اشاره کرد.

حجامت کبد

کبد وظیفه دفع سموم از بدن را برعهده دارد. در بیماری کبد چرب، به علت تجمع چربی در کبد و اختلال در عملکرد سلول‌های کبدی، دفع سموم با مشکل مواجه می‌شود. حجامت به معنی خارج کردن خون آلوده و سموم از بدن است. با حجامت کبد، خون آلوده و سموم کبد از آن خارج می‌شوند و خطراتی که به دنبال تجمع سموم در کبد به وجود می‌آیند، از بین می‌روند.

درمان کبد چرب با طب سنتی

فصد دست راست

فصد، روشی است که از گذشته تا امروز برای خارج کردن خون آلوده و سموم از بدن مورد استفاده قرار گرفته است. در این روش رگ بخش مورد نظر برش خورده و یا با استفاده از یک سرنگ، خون آلوده و سموم از آن بخش از بدن خارج می‌شود. فصد دست راست برای خروج خون آلوده در این سمت از بدن و درمان بیماری اعضای سمت راست بدن مانند کبد انجام می‌شود.

مواد غذایی مفید برای کبد چرب

طب سنتی برای درمان بیماری کبد چرب، توصیه‌های غذایی مفیدی ارائه داده است. برای درمان کبد چرب با طب سنتی مصرف برخی مواد غذایی مفید توصیه شده است. از جمله این مواد غذایی مفید برای درمان بیماری کبد چرب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نخود
  • اسفناج
  • بادام
  • فندق
  • به
  • دارچین
  • انجیر
  • زرشک
  • کرفس
  • سیب
  • مویز
  • کدو
  • انار
  • زردچوبه

درمان کبد چرب با گیاهان دارویی

اگر به دنبال درمان کبد چرب با گیاهان دارویی هستید، باید بدانید که طب سنتی داروهای گیاهی بسیار مفیدی را در داروخانه گیاهی برای درمان کبد چرب معرفی کرده است. استفاده از گیاهان دارویی، علاوه بر اثربخشی بسیار بالا و تأثیر درمانی عالی بر بیماری کبد چرب، خطرات و عوارض داروهای شیمیایی را نداشته و شما با مصرف این داروهای گیاهی می‌توانید سلامت خود را به دست آورید. در ادامه بیشتر با داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب که در طب سنتی توصیه شده‌اند، آشنا خواهید شد.

عناب

عناب، گیاهی مؤثر در درمان کبد چرب است که باعث پاکسازی سموم از کبد می‌شود. این گیاه دارویی دارای آنتی اکسیدان است و به همین علت مصرف عناب باعث بهبود عملکرد کبد و درمان کبد چرب خواهد شد.

سیاهدانه

سیاهدانه گیاهی با طبع گرم است که خواص دارویی فراوانی دارد. از جمله خواص آن می‌توان به پاکسازی کبد و همچنین درمان کبد چرب اشاره کرد. برای درمان کبد چرب با سیاهدانه، شما می‌توانید این گیاه را با عسل مخلوط کرده و روزانه میل نمایید.

زعفران

زعفران یک گیاه دارویی بسیار مفید است که از دیرباز برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از خواص مهم زعفران، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد و برای پاکسازی کبد و درمان کبد چرب بسیار مفید است.

کبر

گیاه کبر، یک گیاه دارویی مفید با خواص بسیار زیاد است. این گیاه به عنوان چاشنی غذا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاه کبر، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و برای درمان کبد چرب بسیار مفید است. همچنین گیاه کبر دارای مقادیری از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است.

بالنگ

گیاه بلانگ، یک گیاه مفید و دارویی است که دارای انواع ویتامین‌ها و املاح است. همچنین این گیاه دارویی مفید دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و برای درمان کبد چرب بسیار مؤثر است.

گل سرخ

گل سرخ با داشتن مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ها، تاثیر بسیار زیادی در سلامتی افراد و درمان بیماری کبد چرب دارد. این گیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی نیز است که برای درمان کبد چرب مؤثر است.همچنین دارای خاصیت ضدالتهابی بوده که این خاصیت باعث کاهش التهاب کبد شده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. گل سرخ همچنین عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد و باعث سوخت‌وساز بهتر چربی در کبد خواهد شد. این خواص مفید، باعث درمان بیماری کبد چرب می‌شود.

داروی گیاهی کبد چرب

کاسنی

گیاه کاسنی، یک گیاه دارویی بسیار مفید است که در طب سنتی خواص درمانی بسیار زیادی دارد.  گیاه کاسنی با کاهش غلظت چربی کبد، نقش بسیار مؤثری در درمان کبد چرب دارد. همچنین گیاه کاسنی دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است که موجب بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از آسیب به سلول‌های کبدی در اثر تجمع چربی خواهد شد.

شاه تره

گیاه شاه تره، دارای ویتامین‌های زیادی است که برای بدن بسیار مفید هستند. این گیاه، باعث دفع سموم از بدن شده که این موضوع نقش مهمی در درمان بیماری کبد چرب دارد. همچنین این گیاه مفید، باعث ترمیم و بهبود عملکرد سلول‌های کبد خواهد شد.

مارتیغال

گیاه مارتیغال، یک گیاه دارویی بسیار مفید است که برای درمان بسیاری از امراض در طب سنتی کاربرد دارد. یکی از کاربردهای این گیاه  دارویی، درمان کبد چرب است. گیاه مارتیغال باعث دفع سموم بدن و همچنین کاهش چربی کبد شده و در نهایت به درمان بیماری کبد چرب، کمک خواهد کرد.

بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب

متخصصین طب سنتی، برای درمان کبد چرب با طب سنتی، انواع داروی گیاهی چربی کبد را توصیه و تجویز می‌کنند. این داروها نسبت به داروهای شیمایی عوارض و خطرات بسیار کمتری دارند و از اثربخشی بسیار بالایی نیز برخودار هستند. برخی از کپسول‌های گیاهی برای درمان کبد چرب که توسط شرکت‌های دارویی مانند شرکت طوبی و شرکت نیاک تولید می‌شوند، توسط متخصصین طب سنتی تجویز و توصیه می‌شوند.

سخن پایانی

بیماری کبد چرب یکی از بیماری‌های بسیار شایع در جوامع امروزی است. متأسفانه درمان‌ها و داروهای شیمیایی توصیه شده برای این بیماری بعضاً عوارض بسیار خطرناکی به دنبال دارند. طب سنتی اما مصرف برخی مواد غذایی و گیاهان دارویی مانند زعفران، عناب، سیاهدانه، شاه تره، کاسنی و…. را برای درمان بیماری کبد چرب توصیه کرده است که عوارض و خطرات داروهای شیمایی را ندارند. همچنین شرکت‌های دارویی گیاهی نیز کپسول‌هایی تولید می‌کنند که توسط متخصصین طب سنتی برای درمان این بیماری تجویز می‌شوند. استفاده از روش‌های درمانی مانند حجامت کبد و فصد دست راست نیز از جمله درمان‌های بسیار مفید برای بیماری کبد چرب هستند که باید تحت نظر متخصص انجام شوند.

سوالات متداول

1.علت ایجاد بیماری کبد چرب چیست؟

اصلی‌ترین علت بروز بیماری کبد چرب، مصرف الکل است. از جمله دیگر عوامل ایجاد این بیماری می‌توان به اضافه وزن و چاقی، چربی خون بالا، دیابت نوع دو، تخمدان پلی کیستیک و سابقه خانوادگی اشاره کرد.

2.چاقی و اضافه وزن چه تأثیری بر بروز بیماری کبد چرب دارند؟

چاقی و اضافه وزن، به ویژه در ناحیه شکم، باعث انباشت چربی در کبد شده و همین موضوع باعث بروز بیماری کبد چرب خواهد شد.

3.از جمله راه‌های درمان کبد چرب در طب سنتی چیست؟

حجامت کبد و فصد دست راست توصیه مهم درمان کبد چرب با طب سنتی است.

4.بهترین دارو گیاهی برای کبد چرب چیست؟

از جمله بهترین داروهای گیاهی برای کبد چرب می‌توان به کپسول‌های گیاهی تولید شده در شرکت طوبی و نیاک اشاره کرد.

5.مصرف چه مواد غذایی برای درمان کبد چرب در طب سنتی توصیه شده است؟

مصرف مواد غذایی همچون نخود، اسفناج، بادام، فندق، به، دارچین، انجیر و زرشک برای درمان کبد چرب در طب سنتی توصیه شده است.

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت