درمان پروستات در طب سنتی

بزرگی خوش‌خیم پروستات، یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در میان آقایان بالای 50 سال است. در این بیماری غده پروستات به آرامی رشد کرده و راه پیشابراه را می‌بندد. این عامل باعث ایجاد مشکل در دفع ادرار خواهد شد. این بیماری علت به‌خصوصی ندارد و روش‌های مختلفی برای درمان آن توصیه می‌شود. درمان پروستات در طب سنتی، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای درمان این بیماری است. درمان بزرگی پروستات در طب سنتی عوارض و خطرات داروهای شیمیایی را نداشته و طبق شواهد، درصد موفقیت آن بسیار بالا است. در ادامه بیشتر با این بیماری و روند درمانی آن آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب

بزرگی خوش خیم پروستات

پروستات غده‌ای است که در دستگاه تناسلی آقایان وجود داشته و وظیفه تولید مایع تغذیه‌کننده اسپرم‌ها را بر عهده دارد. بزرگی خوش‌خیم پروستات، یک عارضه شایع بین آقایان مخصوصا بالای 50 سال است. در این بیماری غده پروستات بزرگ شده و روی پیشابراه فشار وارد می‌کند و دفع ادارار را مختل می‌کند. این موضوع باعث ایجاد علائمی همچون تکرر ادرار، نیاز به زور زدن در هنگام ادرار، تخلیه ناکافی مثانه، قطع و وصل شدن جریان ادرار، ادرار قطره‌ای، بی‌اختیاری ادرار، انزال دردناک و ادرار با رنگ و بوی غیرطبیعی خواهد شد.

بزرگی خوش‌خیم پروستات، ممکن است باعث آسیب رسیدن به کلیه و سنگ کلیه، آسیب به مثانه، عفونت مجاری ادراری و سنگ مثانه شود. این بیماری راه‌های درمانی زیادی دارد. از جمله راه‌های درمانی آن، استفاده از داروهای شیمیایی و جراحی است. اما این راه‌ها عوارض شدید و بعضاً خطرناکی دارند که ممکن است مشکلات زیادی را در آینده برای شما به وجود بیاورد. طب سنتی اما راه‌های درمانی کم‌خطرتر و مفیدتری برای درمان بزرگی پروستات ارائه داده است.

درمان قطعی پروستات در طب سنتی

درمان بزرگی پروستات در طب سنتی

درمان بزرگی پروستات در طب سنتی و مصرف داروی گیاهی، راه حلی برای درمان مطمئن و بدون عارضه برای بزرگی خوش‌خیم پروستات است. این روش درمان با خطر کمتر و همچنین بهبودی سریع‌تری همراه است. برخی پرهیزهای غذایی تأثیر بسزایی در درمان بزرگی پروستات دارند. همچنین استفاده از داروهای گیاهی و برخی دم کرده‌ها و گیاهان مفید در طب سنتی، باعث ایجاد بهبودی بیماری بزرگی پروستات خواهند شد.

روش‌های درمان قطعی پروستات در طب سنتی

برای درمان قطعی پروستات در طب سنتی، روش‌های مؤثری وجود دارد که به توصیه بسیاری از متخصصان، تأثیرات چشمگیری در توقف پیشرفت بزرگی پروستات دارد. در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا خواهید شد.

1.پرهیز غذایی

پرهیز غذایی در بسیاری از موارد در بهبود علائم بیماری مؤثر است. در صورت ابتلا به این بیماری، بهتر است از خوردن این مواد غذایی پرهیز کنید:

  • غذاهای آماده و فست فود
  • غذاهای کنسروی و دارای نگهدارنده
  • مواد غدایی شور
  • غذاهای پرادویه و تند
  • گوشت فرآوری شده و نمک سود شده
  • سیر و پیاز خام
  • میوه‌های ترش و قابض
  • روغن ذرت
  • آب سرد و یخ

2.درمان یبوست

یبوست خود عامل ایجاد علائم بزرگی پروستات و حتی تشدید این بیماری است. درمان پروستات در بسیاری از مواقع باعث فروکش کردن علائم بیماری و بهبودی آن خواهد شد.

3.تنقیه

تنقیه با استفاده از داروها، در درمان بزرگی پروستات و همچنین درمان یبوست بسیار مفید است.

4.گرما

گرم نگه داشتن ناحیه مربوط و کمر باعث تسکین درد و بهبود علائم بیماری بزرگی پروستات خواهد شد. می‌توانید از شال گرم برای بستن کمر خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید با نشستن در آب گرم این نواحی را گرم نگه دارید.

5.روغن مالی

با روغن مالی با روغن‌هایی همچون سیاهدانه، سیر، بابونه، رازیانه و  کدو، می‌توانید علائم و درد ناشی از بیماری را تسکین دهید. می‌توانید دو بار در روز با روغن مالی و ماساژ فاصیه بین بیضه تا مقعد و همچنین ناحیه شکم و کم خود، علائم بیماری خود را تا حد زیادی بهبود داده و درد ناشی از آن را تسکین دهید.

درمان بزرگی پروستات در طب سنتی

6.بادکش

بادکش کردن نیز یکی از درمان‌های مؤثر برای بهبود و تسکین درد بزرگی پروستات است. شما می‌توانید روزی یک بار به مدت 20-15 نواحی مانند زیر شکم و گودی کمر خود را بادکش کرده و این کار را تا دو ماه ادامه دهید.

7.زالوگذاری

زالوگذاری تاثیر بسزایی در درمان بزرگی پروستات با طب سنتی دارد. در این روش باید در ناحیه بین بیضه و مقعد زالو بگذارید و این کار را هر 20 روز یک بار انجام دهید. تکرار این کار تا 4-3 بار توصیه می‌شود.

داروهای گیاهی برای درمان بزرگی پروستات

گیاهان دارویی بسیار مؤثری در داروخانه گیاهی وجود دارد که برای درمان بزرگی پروستات مفید هستند. در این بخش قصد داریم به معرفی داروهای گیاهی که در درمان پروستات با طب سنتی کاربرد دارند بپردازیم.

1.جوشانده گزنه و رازیانه

این دمنوش برای درمان این بیماری توصیه می‌شود و تأثیر چشمگیری دارد. برای تهیه این دمنوش، یک قاشق مرباخوری برگ گزنه و یک قاشق مرباخوری تخم رازیانه را با دو لیوان آب روی شعله ملایم بچوشانید. پس از نصف شدن حجم جوشانده، آن را از صافی رد کنید و استفاده کنید. این دمنوش را روزی دو بار تا حدود 3-2 بار میل کنید.

2.تخم کدو

تخم کدو حلوایی یکی از مواد مغذی است که در درمان پروستات در طب سنتی توصیه زیادی به آن شده است. برای مصرف تخم کدو راه‌های متعددی توصیه شده است که به شرح زیر است:

  1. یک قاشق غذاخوری تخم کدو حلوایی خام را با پوست آرام بجوید تا شیره آن کامل گرفته شود. سپس تفاله آن را دور بیاندازید.
  2. تخم کدو را آسیاب یا نیم‌کوب کنید و سپس آن را بجوید.
  3. پودر تخم کدو را با عسل ترکیب کرده و روزی 3-2 قاشق چایخوری از آن بخورید.
  4. یک قاشق غذاخوری تخم کدو حلوایی خام را نیم‌کوب کرده و با دو لیوان آب بجوشانید.
  5. تهیه شیر تخم کدو نیز یکی از راه‌های مصرف این ماده است. برای تهیه شیر تخم کدو 50 گرم تخم کدوی خام را با 3 قاشق غذاخوری عسل و 4 لیوان آب خنک در مخلوط کن ریخته و سپس میل کنید.

3.شلغم پخته

خوردن شلغم پخته در طب سنتی درمان پروستات بسیار توصیه شده است و مفید است.

4.انار شیرین

خوردن روزانه یک لیوان آب انار شیرین، برای درمان پروستات بزرگ توصیه شده است.

5.هویج

در درمان بزرگی پروستات با طب سنتی خوردن هویج با اشکال مختلف توصیه شده است. به طور مثال می‌توانید هویج آب‌پز شده را در روغن زیتون تفت داده و روزانه مصرف کنید.

درمان قطعی پروستات با طب سنتی

6.دم کرده برگ گلابی

مصرف مرتب دم کرده برگ گلابی، توصیه دیگر طب سنتی برای درمان و بهبود بزرگی پروستات است.

7.خربزه با پوست

خوردن خربزه با پوست نیز یکی از راه‌‌های درمان برزگی پروستات در طب سنتی است. روش دیگر مصرف خربزه با پوست، ریختن خربزه با پوست و تخم در مخلوط کن و سپس مصرف آن است. خوردن این ترکیب هر دو هفته یک بار در 3 شب متوالی توصیه می‌شود.

8.گردو و انجیر

می‌توانید 6-5 گردو و 10-15 عدد انجیر را در مخلوط آب و عسل بخیسانید و هر 2 ساعت یک بار، 2 عدد انجیر با یک نصف گردو را میل کنید.

9.خیار

برای درمان بزرگی پروستات، قسمت تخم‌دار مرکز خیار سالادی مایل به زرد را جدا کرده و سپس رنده کنید. سپس آن را با نعنا و نمک مخلوط کرده نیم ساعت قبل از هر وعده یک استکان از آن را میل کنید.

10.جوشانده برگ کلم

5 عدد برگ کلم سفید را با دو لیوان آب روی شعله حرارت دهید. سپس برگ‌ها را خارج کرده و آب آن را در طی روز استفاده کنید. مصرف آن را تا 3 هفته ادامه دهید و یک هفته استراحت دهید. سپس دوباره به مدت 3 هفته دوباره آن را مصرف کنید.

11.اسپند

خوردن اسپند برای افراد بسایر سرد مزاج با توصیه پزشک می‌تواند مفید باشد.

12.دوسین

خوردن روزی 3-2 قاشق چایخوری دوسین برای درمان بزرگی پروستات توصیه می‌شود.

13.سکنجبین عنصلی

سکنجبین عنصلی در درمان طب سنتی پروستات بسیار مؤثر است. توصیه می‌شود سکنجبین عنصلی را دو بار و هر بار دو قاشق غذاخوری مصرف شود.

3 ترکیب‌ طلایی برای درمان پروستات در طب سنتی

در این بخش قصد داریم ترکیب‌هایی طلایی برای درمان پروستات در طب سنتی را به شما معرفی کنیم که مصرف آن‌ها در درمان این بیماری بسیار مفید و مؤثر است.

1.ترکیب اول

برای تهیه این ترکیب، 10 گرم از تخم خیار، تخم خربزه، تخم خرفه، تخم کاسنی و تخم خشخاش را بکوبید و 8 ساعت در عرق گزنه و شیره آن کشیده شود. سپس به مدت دو هفته در هر ماه، روزانه 4 استکان از این ترکیب را مصرف کنید.

2.ترکیب دوم

برای تهیه این ترکیب به تاج ریزی، شیرین بیان، ریشه سوسن، گل زوفا و گل ختمی نیاز داریم. ریشه‌ها را نیم کوب کرده و همه داروها را با هم مخلوط کنید. روزانه 2-1 بار، 10 گرم از مخلوط را با آب روی شعله کم بجوشانید و سپس صاف کنید. می‌توانید این مخلوط را شیرین کرده و میل نمایید.

3.ترکیب سوم

برای تهیه این ترکیب، به 20 گرم تخم خربزه، 5 گرم کاکنج، 10 گرم ریشه ایرسا، 40 گرم ترنجبین، 20 گرم تخم خیار، 5 گرم گل نیلوفر و 10 گرم تخم خرفه نیاز دارید. ریشه ایرسا و تخمه‌ها را نیم‌کوب کنید. همه داروها را با هم مخلوط کنید و روزانه 2-1 بار یک قاشق غذاخوری از آن را با دو لیوان آب روی شعله کم جوشانده و صاف کنید و میل بفرمایید.

سخن پایانی

بزرگی پروستات بیماری شایعی است که در صورت عدم درمان می‌تواند عوارض خطرناکی داشته باشد. برای درمان این بیماری بهتر است بیشتر از روش‌های درمان بزرگی پروستات در طب سنتی، استفاده کنید. این روش‌ها علاوه بر اینکه عوارض خطرناک داروهای شیمیایی و جراحی را ندارد، درصد بهبودی بالایی نیز دارد.

سؤالات متداول

1.علائم بیماری بزرگی پروستات چیست؟

این بیماری با علائمی همچون تکرر ادرار، نیاز به زور زدن در هنگام ادرار، تخلیه ناکافی مثانه، قطع و وصل شدن جریان ادرار، ادرار قطره‌ای، بی‌اختیاری ادرار، انزال دردناک و ادرار با رنگ و بوی غیرطبیعی همراه است.

2.درمان بزرگی پروستات با طب سنتی چه مزیتی دارد؟

درمان بزرگی پروستات با طب سنتی، عوارض شدید و خطرناک دیگر روش‌ها را به دنبال ندارد.

3.از جمله روش‌های درمان پروستات با طب سنتی کدام هستند؟

پرهیز غذایی، درمان یبوست، تنقیه، گرما، روغن مالی، بادکش و زالوگذاری

4.مفیدترین داروهای گیاهی برای درمان بزرگی پروستات کدام اند؟

گزنه و رازیانه، تخم کدو، شلغم، انار شیرین، هویج، برگ گلابی، برگ کلم و اسپند از جمله داروهای گیاهی مفید برای درمان پروستات هستند.

5.پرهیزهای غذایی توصیه شده برای درمان بزرگی پروستات کدام اند؟

عدم مصرف غذاهای آماده و کنسروی، شور، پرادویه و تند، گوشت نمک سود شده، سیر و پیاز خام و آب سرد.

امتیازدهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت