درمان عفونت واژن در طب سنتی

بسیاری از زنان در طول زندگی خود به عفونت‌های دستگاه تناسلی دچار می‌شوند. یکی از شایع‌ترین عفونت‌های دستگاه تناسلی در زنان، عفونت واژن است. عفونت واژن ممکن است همراه با بوی بد، سوزش و خارش همراه باشد و همچنین ممکن است رابطه جنسی دردناک را برای فرد ایجاد کند. امروزه بانوان به سلامت و بهداشت جنسی خود اهمیت بیشتری داده و مشکلاتی از قبیل عفونت واژن را بسیار جدی می‌گیرند. عفونت واژن در صورتی که جدی گرفته نشود، ممکن است مشکلات بیشتری را در آینده به دنبال داشته باشد. برای درمان عفونت واژن در طب سنتی، روش‌های بسیاری از جمله استفاده از گیاهان دارویی و درمان‌های موضعی ارائه شده است که با انجام دادن‌ آن‌ها می‌توانید عفونت خود را کنترل کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بیان برخی نکات در رابطه با درمان عفونت واژن در طب سنتی بپردازیم.

فهرست مطالب

عفونت واژن

عفونت واژن از جمله عفونت‌های شایعی است که زنان ممکن است در طول زندگی خود به آن مبتلا شوند. این عفونت در دوران حاملگی  و افرادی که به دیابت مبتلا هستند، شایع‌تر بوده و مشکلات بیشتری را به همراه دارد. همچنین بدیهی است که عدم رعایت بهداشت شخصی نیز می‌تواند باعث بروز عفونت واژینال شود. از دیگر دلایل عفونت واژن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بیماری‌های خود ایمنی
  • ضعف سیستم ایمنی بدن
  • وسایل پیشگیری از بارداری
  • لباس زیر نامناسب و تنگ
  • استرس
درمان عفونت واژن در طب سنتی

علائم عفونت واژن

عفونت واژن طیف گسترده‌ای از علائم را دارد. ترشحات بد بو، سوزش، خارش و درد در ناحیه واژینال از موارد شایع عفونت واژن هستند. از دیگر علائم عفونت واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترشحات سفید رنگ یا پنیری شکل که می‌تواند نشان دهنده عفونت قارچی باشد.
  • تخلیه ادرار همراه با درد
  • رابطه جنسی دردناک
  • قرمزی و تورم مجرای ورودی واژن
  • خونریزی بین دوره‌های قاعدگی

با دقت به علائم ایجاد شده، می‌توان به شدت و پیشرفت عفونت پی برد. این نکته را باید تذکر دهیم که بهتر است بانوان هر ازچندگاهی به بررسی علائم عفونت واژن بپردازند و در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی، به معاینات بیشتر و درمان اقدام کنند تا از پیشرفت عفونت جلوگیری شود. یکی از بهترین راهکارها در صورت مشاهده علائم، اقدام برای درمان عفونت واژن در طب سنتی است.

درمان موضعی عفونت واژن

امروزه طب سنتی به بیماری‌های زنان توجه ویژه‌ای داشته و اقدامات پیشگیرانه و درمانی بسیاری را پیشنهاد می‌کند. برای درمان عفونت واژن در طب سنتی، درمان موضعی یکی از مؤثرترین درمان‌های موجود است.

برای این مورد باید از ترکیبات یا دم کرده‌هایی استفاده کرده و روزانه به مدت چند دقیقه در آن بشینید. یکی از این موارد، جوشانده آویشن است. آویشن از جمله گیاهانی است که خواص ضدمیکروبی بسیاری داشته و برای عفونت واژینال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیب آب و سرکه سیب نیز یکی از معروف‌ترین ترکیبات طب سنتی برای درمان عفونت واژن است. می‌توانید از این ترکیب استفاده کرده و روزانه به مدت چند دقیقه در آن بشینید. از دیگر مواردی که می‌توان به صورت موضعی از آن‌ها استفاده کرد عسل، بابونه، آس، مازو، سدر، رزماری و روغن سیاهدانه را می‌توان نام برد.

داروی گیاهی برای درمان عفونت واژن

گیاهان دارویی بسیاری در داروخانه گیاهی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان برای درمان عفونت واژن در طب سنتی استفاده کرد. از مزیت گیاهان دارویی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کمترین عوارض جانبی را به همراه داشته و از خطرات کمتری در مقایسه با داروهای شیمیایی برخوردار هستند. برای درمان عفونت واژن در طب سنتی می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • کپسول مازو
  • دم کرده بابونه
  • انیسون
  • شنبلیله
  • گلنار
  • سیاهدانه
درمان عفونت واژن در طب سنتی

تدابیر پیشگیرانه عفونت واژینال

یکی از مهم‌ترین موارد در پیشگیری عفونت واژن، استفاده از لباس زیر مناسب است. لباس زیر نباید تنگ باشد. همچنین لباس زیر باید از جنس نخ یا پنبه بوده و لباس زیرهای از جنس پلی‌استر مناسب نیستند. از آنجایی که محیط مرطوب، یک محیط مناسب برای رشد میکروب‌ها است، ناحیه واژن باید خشک بوده و لباس زیر نباید مرطوب باشد؛ بنابراین بهتر است بعد از هربار تخلیه ادرار، ناحیه تناسلی خود را خشک کنید. همچنین توصیه می‌شود لباس زیر خود را مرتباً عوض کنید. بهتر است لباس‌های زیر خود را مکررا با آب گرم شست‌وشو دهید.

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با یکی از شایع‌ترین مشکلات بانوان یعنی عفونت ناحیه واژن صحبت شد. امروزه عفونت واژن در بین بانوان بسیار شایع بوده و می‌توان گفت که اکثر بانوان نسبت به عفونت واژن و علائم آن آگاهی نداشته و ممکن است با مشکلات بیشتری رو به رو شوند. هرچه عفونت واژن زودتر تشخیص داده شده و درمان زودتر انجام شود، احتمال مزمن شدن عفونت کاهش پیدا می‌کند. در صورت مزمن شدن، ممکن است عفونت نسبت به درمان مقاوم شود. طب سنتی به‌طور ویژه به بیماری‌های بانوان پرداخته و تدابیر پیشگیرانه و درمانی بسیاری مانند مصرف تعدادی گیاه دارویی را ارائه داده است. برای درمان عفونت واژن در طب سنتی، راهکارهای بسیاری پیشنهاد شده است که از مهم‌ترین آن‌ها، درمان‌های موضعی است. این درمان‌ها معمولاً کم هزینه بوده و به راحتی قابل اجرا هستند.

سوالات متداول

1.دلایل بروز عفونت واژن کدام‌ هستند؟

از مهم‌ترین دلایل ابتلا به عفونت واژن می‌توان به بارداری، دیابت، عدم رعایت بهداشت و ضعف سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

2.عفونت واژینال چه علائمی دارد؟

از شایع‌ترین علائم عفونت واژن ترشحات بدبو، خارش، سوزش، درد و ترشحات پنیری شکل یا سفید رنگ را می‌توان نام برد.

3.برای درمان موضعی عفونت واژن از چه مواردی می‌توان استفاده کرد؟

برای درمان موضعی می‌توان از ترکیبات یا جوشانده گیاهانی مانند آویشن، بابونه، سدر، رزماری، روغن سیاهدانه و ترکیب آب و سرکه سیب استفاده کرد.

4.چه گیاهان دارویی برای درمان عفونت واژن مفید هستند؟

برای درمان عفونت واژن می‌توان از گیاهانی مانند مازو، شنبلیله، بابونه، انیسون، گلنار و سیاهدانه استفاده کرد.

5.تدابیر پیشگیرانه برای عفونت واژن کدام هستند؟

بهتر است از لباس زیری که تنگ بوده و از جنس الیاف مصنوعی است استفاده نشود. همچنین ناحیه واژن باید همیشه خشک نگه داشته شود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت