درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

تنبلی تخمدان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های اختلالات هورمونی در زنان بوده که مشکلات بسیاری را می‌تواند برای آن‌ها در پی داشته باشد. می‌توان گفت که تغییرات هورمونی از مهم‌ترین دلایل این بیماری بوده و می‌تواند باعث بروز علائمی مانند ناباروری، سیکل قاعدگی‌ نامنظم، چاقی و آکنه در زنان شود. افراد بسیاری برای درمان تنبلی تخمدان به پزشکان متخصص مراجعه کرده و قصد دارند با داروهای شیمیایی بیماری خود را درمان کنند. همچنین افراد دیگری نیز قصد داشته تا با گیاهان دارویی و طب سنتی، بیماری خود را درمان کنند و داروهای گیاهی را به داروهای شیمیایی ترجیح می‌دهند. اگر به تنبلی تخمدان مبتلا شده و قصد دارید این بیماری را رفع کنید، می‌توانید به درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی روی آورده و از روش‌های درمانی آن استفاده کنید. برای رفع تنبلی تخمدان با طب سنتی، تدابیر بسیاری وجود داشته که در ادامه مطالب به آن‌ها می‌پردازیم.

فهرست مطالب

تنبلی تخمدان چیست؟

تنبلی تخمدان اصطلاحی برای سندروم تخمدان پلی کیستیک است. این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های زنانه بوده که تغییرات هورمونی تأثیر بسیار ویژه‌ای در ابتلا به آن دارد. در این بیماری، تخمدان‌ها بیش از حد هورمون تولید کرده و تعادل هورمونی در بدن زنان از بین می‌رود. این عدم تعادل هورمونی، باعث نامنظم شدن سیکل‌های قاعدگی شده و تخمک‌گذاری را با مشکل مواجه می‌کند. در نتیجه یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که تنبلی تخمدان می‌تواند برای شما ایجاد کند، نازایی است.

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

امروزه از تدابیر طب سنتی استقبال بسیاری شده و افراد بسیاری برای درمان بیماری‌های مختلف خود، از روش‌های درمانی ارائه شده در طب سنتی استفاده می‌کنند. راه‌های درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی بسیار زیاد بوده و به راحتی می‌توانید با به کارگیری آن‌ها، علائم این بیماری را رفع کنید. علت تنبلی تخمدان در طب سنتی، سردی و رطوبت تخمدان‌ها است که بر این اساس، تدابیر درمانی بسیاری برای رفع تنبلی تخمدان وجود دارد. از مزیت‌های درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی، کم عارضه بودن روش‌های درمانی و داروهای گیاهی است که در مقایسه با داروهای شیمیایی، بسیار مناسب‌تر هستند. در ادامه به توضیح تدابیر طب سنتی برای درمان تنبلی تخمدان خواهیم پرداخت.

روش تشخیص تنبلی تخمدان

از اصلی‌ترین روش‌های تشخیص سندروم تخمدان پلی کیستیک، سونوگرافی است. در سونوگرافی افراد مبتلا به تنبلی تخمدان، کیست‌های کوچک متعددی بر روی تخمدان‌ها مشاهده می‌شود. همچنین چاقی و آکنه نیز از سایر علائم این بیماری هستند. از دیگر مشکلات خطرناکی که تنبلی تخمدان می‌تواند برای شما ایجاد کند، دیابت و فشارخون است. با توجه به این نکته، به می‌توان به پیامدهای خطرناک تنبلی تخمدان پی برد. بنابراین توصیه می‌شود این بیماری را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه علامتی، هرچه سریع‌تر به یک متخصص مراجعه کرده تا در صورت تشخیص قطعی بیماری، هرچه زودتر درمان آغاز شود.

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

علت تنبلی تخمدان در طب سنتی

قبل از پرداختن به درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک، بهتر است علت آن را بدانید. هر بیماری می‌تواند چندین علت داشته باشد. تنبلی تخمدان نیز همین گونه است. علت تنبلی تخمدان در طب سنتی، غلبه سردی و رطوبت در ناحیه تخمدان‌ها است. بنابراین می‌توان گفت که مصرف سردیجات می‌تواند از مهم‌ترین عوامل ابتلا به تنبلی تخمدان باشد. در نتیجه افزایش سردی و رطوبت تخمدان‌ها، ترشح هورمون‌ها از حالت طبیعی خارج شده و تعادل هورمون‌های بدن به هم می‌ریزد و در نتیجه، علائم تنبلی تخمدان مانند آکنه، چاقی و رویش موهای زائد بروز می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین علل ابتلا به تنبلی تخمدان اشاره می‌کنیم:

  1. مصرف بیش از حد غذاهای سرد و تر
  2. حمام رفتن در سیکل قاعدگی
  3. خوابیدن بیش از حد در طول روز
  4. مصرف مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده
  5. ژنتیک و عوامل ارثی
  6. چاقی و اضافه وزن
  7. مقاوم شدن نسبت به هورمون انسولین
درمان سنتی تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان با چه علائمی ظاهر می‌شود؟

سندروم تخمدان پلی‌ کیستیک یا همان تنبلی تخمدان علائم بسیاری دارد. اهمیت این علائم در تشخیص به موقع بیماری است. در صورتی که نسبت به علائم این بیماری شناخت و آگاهی داشته باشید، می‌توانید با مشاهده اولین علائم، هرچه زودتر برای تشخیص و درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی اقدام کنید؛ زیرا هرچه در درجات خفیف‌تر به این بیماری پی برده و درمان را شروع کنید، نتایج بهتری حاصل خواهد شد. باید به این نکته توجه کنید که برای تشخیص قطعی و نهایی بیماری، باید به نزد یک پزشک یا متخصص مراجعه کرده و با او مشورت کنید. در ادامه لیستی از شایع‌ترین و مهم‌ترین علائم تنبلی تخمدان را مشاهده می‌کنید:

  1. ناباروری، شایع‌ترین علت ناباروری تنبلی تخمدان است.
  2. مشکلات قاعدگی که شامل نامنظم شدن سیکل‌های قاعدگی، پریود شدید و گاه پریود نشدن می‌شود.
  3. چاقی و اضافه وزن که از شایع‌ترین علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک است.
  4. رویش موهای زائد در نواحی مانند صورت یا بازو که به دلیل ترشح هورمون آندروژن است.
  5. جوش و آکنه نیز از دیگر علائم تنبلی تخمدان است که بیشتر در صورت دیده می‌شود.
  6. ضعیف شدن موها و طاسی نیز از سایر علائم تنبلی تخمدان هستند.
درمان سنتی برلی تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان و درمان آن در طب سنتی

برای رفع تنبلی تخمدان در طب سنتی، تدابیر بسیاری وجود دارد. با رعایت و انجام به موقع و صحیح راه‌های درمانی تنبلی تخمدان در طب سنتی و همچنین مصرف انواع داروی گیاهی مفید، می‌توانید تا حدود زیادی علائم این بیماری را برطرف کرده و سلامتی خود را باز گردانید. در دیدگاه طب سنتی علت تنبلی تخمدان، افزایش سردی و تری تخمدان‌ها است. بنابراین اساس درمان تنبلی تخمدان، کاهش سردی و رطوبت ناحیه تخمدان‌ها است. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است قبل از مصرف هر دارو یا انجام کاری، به یک متخصص طب سنتی مراجعه کرده و در رابطه تدابیر درمانی مخصوص خود با او مشورت کنید.

اجتناب از مصرف سردیجات

عدم مصرف مواد غذایی سرد و تر برای کاهش و برطرف کردن علائم تنبلی تخمدان بسیار ضروری است. همچنین بهتر است از مواد غذایی با کربوهیدرات کم مصرف کنید؛ زیرا کربوهیدرات سطح انسولین را افزایش داده و می‌تواند باعث تشدید علائم تنبلی تخمدان شود. در ادامه به مواد غذایی که بهتر است از مصرف آن‌ها خودداری شود، اشاره می‌کنیم:

  • لبنیات مانند ماست و دوغ
  • فست‌فودها و سرخ کردنی
  • انواع شیرینی‌ها و شکلات
  • غذاهای حاوی مواد نگهدارنده
  • مواد غذایی کنسرو شده
  • انواع ترشی‌ها
  • نوشیدنی‌های گازدار

گرم نگه داشتن ناحیه تناسلی

پیش‌تر اشاره شد که علت تنبلی تخمدان در طب سنتی، سردی تخمدان‌ها است. بنابراین توصیه می‌شود که تا حد ممکن، ناحیه تناسلی گرم نگه داشته شود. برای این منظور از نشستن بر روی سطوح سرد به شدت اجتناب کنید. همچنین در زمان قاعدگی، از حمام کردن پرهیز کنید. بادکش گرم نیز می‌تواند موثر باشد، می‌توان از بادکش گرم یک روز در میان، از زیر ناف تا قسمت بالای ران استفاده کرد.

تنبلی تخمدان در طب سنتی

روغن سیاهدانه

از دیگر تدابیر طب سنتی برای گرم نگه داشتن ناحیه تناسلی، روغن مالی با روغن‌های گرم است. روغن سیاهدانه یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای گرم نگه داشتن و روغن مالی ناحیه تناسلی از آن استفاده کنید.

پونه و آویشن

یکی از مشکلات تنبلی تخمدان، اختلالات سیکل قاعدگی و حتی عدم پریودی است. برای رفع و درمان این عارضه، می‌توان از دم کرده پونه و آویشن در نزدیکی ایام قاعدگی استفاده کرد.

سخن پایانی

متأسفانه امروزه بانوان بسیاری در سنین بارداری به سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان مبتلا می‌شوند. این بیماری مشکلات بسیاری را برای فرد مبتلا به همراه داشته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نازایی است. همچنین این بیماری علائم بسیاری نیز دارد که می‌تواند برای فرد مبتلا اذیت کننده باشد. یکی از بهترین راهکارها برای درمان تنبلی تخمدان، استفاده از تدابیر طب سنتی است. مصرف برخی داروهای گیاهی در داروخانه گیاهی در درمان این بیماری بسیار موثر است. علت تنبلی تخمدان در طب سنتی، غلبه سردی و رطوبت در ناحیه تخمدان‌ها است و بر این اساس، راهکارهای بسیاری برای درمان تنبلی تخمدان وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی علائم این بیماری را برطرف کنید. همچنین داروهای گیاهی بسیار مفیدی برای درمان تنبلی تخمدان وجود دارد.

سوالات متداول

1.تنبلی تخمدان چه بیماری است؟

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان، بیماری است که در آن تخمدان‌ها هورمون‌های اضافی تولید کرده و در نتیجه تعادل هورمون‌ها به هم خورده و باعث بروز علائم این بیماری مانند چاقی می‌شود.

2.چه عواملی می‌توانند باعث بروز تنبلی تخمدان شوند؟

عوامل بسیاری مانند وراثت در بروز تنبلی تخمدان نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مصرف بیش از حد سردیجات، چاقی و اضافه وزن و مقاومت نسبت به هورمون انسولین اشاره کرد.

3.تنبلی تخمدان چه علائمی دارد؟

تنبلی تخمدان علائمی بسیاری داشته که از بین آن‌ها می‌توان نازایی، مشکلات قاعدگی، چاقی، رویش موهای زائد و آکنه را نام برد.

4.برای کاهش سردی تخمدان‌ها، از خوردن چه مواد غذایی باید اجتناب کرد؟

برای این منظور بهتر است از خوردن لبنیات، فست‌فودها، شیرینی‌ها، انواع ترشیجات و نوشیدنی‌های گازدار خودداری کرد.

5.برای گرم نگه داشتن ناحیه تناسلی، چه اقداماتی را می‌توان انجام داد؟

برای گرم نگه داشتن ناحیه تناسلی بهتر است از نشستن بر روی سطوح اجتناب کنید. همچنین بادکش گرم در این ناحیه نیز بسیار تاثیرگذار است. روغن مالی با روغن سیاهدانه نیز می‌تواند باعث گرم شدن ناحیه تناسلی شود.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت