داروی گیاهی رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان همیشه یکی از موارد آزاردهنده بوده و می‌تواند باعث اذیت شدن شما شود. همچنین در صورتی که بوی بد دهان شدید باشد، باعث نگرانی و ناراحتی شما شده و ممکن است از حضور در اجتماع اجتناب کنید. همچنین بوی بد دهان ممکن است بر دیدگاه دیگران نسبت به شما تأثیر گذاشته و اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. از آنجایی که بوی بد دهان در هنگام صحبت کردن، دیگران را اذیت کرده و روابط شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بهتر است هرچه زودتر برای رفع آن دست به کار شوید. اگر می‌خواهید به صورت کامل و سریع بوی بد دهان خود را برطرف کنید، می‌توانید به طب سنتی روی آورید. برای درمان قطعی بوی بد دهان با طب سنتی، روش‌های درمانی گوناگونی از جمله گیاهان دارویی وجود دارد. بوی بد دهان علل مختلفی داشته و بر این اساس، درمان‌های مختلفی نیز وجود دارد. بوی بد دهان هر علتی که داشته باشد، روش درمانی خاص آن در طب سنتی وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با گیاه دارویی رفع بوی بد دهان و درمان آن صحبت کنیم.

فهرست مطالب

بوی بد دهان و علل مختلف آن

بوی بد دهان آزاردهنده بوده و ممکن است روابط اجتماعی شما را با مشکل مواجه کند. این بوی بد ممکن است علت‌های مختلفی داشته باشد. بر اساس اینکه علت چه باشد، درمان متفاوت خواهد بود. بنابراین اولین اقدام برای درمان قطعی بوی بد دهان با طب سنتی، تشخیص علت آن است. با توجه به نکات ذکر شده، لازم است قبل از هر اقدامی یک شرح حال کامل از فرد بیمار گرفته شده تا بتوان علت را تشخیص داد. در ادامه به علل مختلف بوی بد دهان اشاره کرده و مختصری درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

1.مشکلات لثه و دندان

یکی از شایع‌ترین دلایل بوی بد دهان، مشکلات لثه و دندان است. عفونت دندان و لثه یکی از مواردی است که می‌تواند بوی بسیار بدی تولید کند. همچنین پوسیدگی دندان‌ها نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل بوی بد دهان باشد. جالب است بدانید خرابی دندان‌ها نیز می‌تواند عامل تولید بوی بد دهان باشد. بنابراین بهتر است به صورت دوره‌ای به مطب‌های دندان پزشکی مراجعه کرده و دندان‌ها و لثه‌ی خود را از نظر وجود بیماری‌ بررسی کنید.

2.بهداشت دهان و دندان

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز یکی دیگر از دلایل شایع بوی بد دهان است. ذرات باقیمانده غذا که در بین دندان‌ها گیر کرده ا‌ند، باعث تولید ترکیبات گوگردی شده که بسیار بدبو هستند. بنابراین توصیه می‌شود به صورت مرتب و منظم مسواک زدن را رعایت کرده و در صورتی که برایتان مقدور است از نخ دندان نیز استفاده کنید. مسواک زدن، یکی از مهم‌ترین اصول رعایت بهداشت دهان و دندان است.

3.مشکلات گوارشی

بیماری‌های گوارشی از جمله معده نیز می‌توانند سبب تولید بوی بد دهان شوند. میکروب‌های معده از جمله عوامل ایجاد بوی بسیار بد دهان هستند. یکی دیگر از مشکلات گوارشی نیز که بوی بدی ایجاد می‌کند، بیماری ریفلاکس یا بازگشت اسیده معده به مری است.

سایر مواردی که عامل بوی بد دهان هستند را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

  • خشکی دهان
  • سینوزیت
  • مصرف سیگار و دخانیات
  • مصرف مشروبات الکلی
  • برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی
  • روزه‌داری
  • کتواسیدوز دیابتی
  • عفونت گلو
  • سردی معده

درمان بوی بد دهان با طب سنتی

برای درمان قطعی بوی بد دهان با طب سنتی، راهکارهای بسیاری وجود دارد که با انجام و رعایت آن‌ها، می‌توانید به راحتی از بوی بد دهان خود رهایی یابید. می‌توانید با مراجعه به داروخانه گیاهی و استفاده از داروهای گیاهی مفید، این مشکل خود را برطرف کنید.

1.رفع مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی و اختلالات هضم معده در دیدگاه طب سنتی، به علت غلبه سردی و بلغم است. بنابراین توصیه می‌شود از درهم خوری و مصرف آب هنگام غذا خوردن اجتناب شود. همچنین بهتر است از مصرف سالاد و سردیجات همراه غذا خودداری شود. برای کمک به هضم غذا در معده، خوب جویدن لقمه غذا بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در طب سنتی توصیه می‌شود هر لقمه غذا 30 بار جویده شود. زنیان یک گیاه دارویی مفید برای رفع بوی بد دهان است. برای تقویت گوارش و رفع بوی بد دهان، توصیه می‌شود بعد از صرف غذا از دم کرده زنیان یا از نصف فنجان عرق زنیان استفاده کنید.

2.رفع مشکلات لثه و دندان

یکی از علل بوی بد دهان، التهاب لثه است. برای بهبود التهاب لثه می‌توانید از ترکیب عسل، نمک و کمی سرکه بعد از مسواک استفاده کرده و به لثه بمالید. همچنین حجامت لثه و زالودرمانی نیز از دیگر درمان‌های التهاب لثه است.

3.اصلاح سبک زندگی

برای درمان قطعی بوی بد دهان در طب سنتی، اصلاح سبک زندگی جایگاه ویژه‌ای دارد. در رابطه با سبک زندگی بهتر است موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • مسواک زدن را هرگز فراموش نکنید.
  • هر روز وعده صبحانه را بخورید.
  • بهتر است همراه مسواک، از نخ دندان نیز استفاده کنید.
درمان قطعی بوی بد دهان با طب سنتی

سخن پایانی

متاسفانه بوی بد دهان بسیار آزاردهنده بوده و می‌تواند روابط اجتماعی شما را مختل سازد. این معضل دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد که بر اساس هرکدام از این دلایل، درمان‌های متفاوتی نیز بیان می‌شود. طب سنتی با راهکارها و روش‌های درمانی خود، به راحتی می‌تواند بوی بد دهان را برطرف کند. برای این منظورمی‌توانید از داروی گیاهی رفع بوی بد دهان استفاده کنید.

سوالات متداول

1. چه مواردی می‌توانند باعث تولید بوی بد دهان شوند؟

عوامل زیادی از جمله مشکلات لثه و دندان، مشکلات گوارشی، عفونت گلو و عدم رعایت بهداشت می‌توانند باعث تولید بوی بد دهان شوند.

2. مشکلات لثه و دندان چگونه باعث بوی بد دهان می‌شوند؟

عفونت دندان و لثه، پوسیدگی دندان و التهاب لثه می‌توانند باعث بوی نامطبوع دهان شوند.

3. برای درمان التهاب لثه در طب سنتی، چه روشی توصیه می‌شود؟

استفاده از ترکیب عسل، نمک و سرکه بعد از مسواک و همچنین حجامت لثه و زالودرمانی می‌توانند کمک بسیاری به بهبود التهاب لثه کنند.

4. برای رفع مشکلات گوارشی و بوی بد دهان، چه گیاهی توصیه می‌شود؟

برای درمان مشکلات گوارشی می‌توانید از عرق زنیان یا دم کرده آن استفاده کنید.

5. در رابطه با سبک زندگی و بوی بد دهان، بهتر است چه مواردی رعایت شوند؟

بهتر است مسواک زدن و همچنین استفاده از نخ دندان فراموش نشود. همچنین وعده صبحانه را هرروز مصرف کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت