خواص برگ سنا برای لاغری

در دنیای امروز، چاقی یک معضل بسیار بزرگ و جدی به حساب می‌آید! چاقی علاوه بر مشکلات ظاهری که برای افراد ایجاد می‌کند، ریسک ابتلا به انواع بیماری‌ها مانند فشارخون و دیابت نوع دو را هم افزایش می‌دهد. روش‌های بسیاری زیادی برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد که بعضاً خطرات و آسیب‌های بسیار جدی را به دنبال خود دارند؛ به عنوان مثال مصرف برخی داروهای شیمایی برای لاغری، می‌تواند به اندام‌های مختلف بدن از جمله کبد آسیب وارد کند. طب سنتی اما با ارائه روش‌ها و همچنین تعدادی داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، به شما در لاغری و کاهش وزن کمک خواهد کرد. در ادامه این مطلب بیشتر با این روش‌ها و همچنین انواع داروی گیاهی برای لاغری شکم آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

چاقی، معضل تهدید کننده سلامتی!

این روزها به علت سبک زندگی ناصحیح، کم‌تحرکی و مصرف غذاهای پرچرب مانند فست فودها، بسیاری از افراد دچار اضافه وزن و چاقی در ناحیه شکم و پهلو هستند. چاقی ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی، فشارخون، دیابت و همچنین سکته را در افراد افزایش می‌دهد. علاوه بر آثار جسمانی، چاقی آثار روانی مخربی بر افراد دارد. ظاهر نامناسب و کاهش اعتماد به نفس در افرادی که دچار اضافه وزن هستند، اثرات روحی و روانی خطرناکی مانند افسردگی، گوشه‌گیری و انزوا را به دنبال دارد. متأسفانه بسیاری از افراد برای لاغری، دست به انجام جراحی و یا خوردن قرص‌های شیمیایی خطرناکی می‌زنند که اثرات جبران ناپذیری بر سلامتی آنان دارد. طب سنتی اما راه‌های بسیار اثربخش و مفیدی را برای لاغری و از بین بردن چربی شکم و پهلو توصیه کرده است.

علت چاقی شکم و پهلو در طب سنتی

امروزه سبک زندگی نادرست، مانند کم تحرکی، ورزش نکردن و افزایش مصرف غذاهای فست فود باعث رشد بیش از پیش چاقی و اضافه وزن در جوامع شده است. علت چاقی شکم و پهلو در طب سنتی عواملی همچون سبک زندگی ناسالم، کم تحرکی، اختلالات هورمونی، خواب نامناسب و در زمان نامناسب معرفی شده‌اند. همچنین علت بزرگ شدن شکم در طب سنتی غلبه مزاج بلغم است. از دیدگاه طب سنتی، افراد دارای مزاج بلغمی، بیشتر مستعد چاقی در ناحیه شکم هستند.

کوچک شدن شکم با داروی گیاهی

عوارض و خطرات چاقی و اضافه وزن

چاقی و اضافه وزن، علاوه بر ایجاد احساس ناخوشایند به بدن خود و کاهش اعتماد به نفس، خطرات و عوارض بسیار خطرناکی نیز برای بدن شما دارد که سلامتی‌تان را تهدید می‌کنند. چاقی و اضافه وزن، احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی، سکته قلبی، دیابت، فشارخون، انواع سرطان‌ها، رفلاکس معده، نقرس و حتی بیماری‌های روانی مانند زوال عقل را افزایش می‌دهد. همچنین چاقی و اضافه وزن احتمال ابتلا به بیماری‌های زنان مانند سرطان سینه، اختلال در عملکرد تخمدان‌ها، پلی کیستیک، خونریزی نامنظم قاعدگی و ایجاد خطر برای جنین در طی بارداری را افزایش می‌دهد.

از بین بردن چربی شکم و پهلو با طب سنتی

درمان چاقی شکم با طب سنتی، یکی از مطمئن‌ترین و کم خطرترین را‌ه‌های کاهش وزن است. طب سنتی، عموماً راهکارهایی همچون اصلاح سبک زندگی، مصرف داروهای گیاهی و همچنین گیاهان مفید به صورت دم‌کرده یا عرق آن‌ها را برای لاغری، ارئه می‌کند. استفاده از روش‌های توصیه شده در طب اسلامی برای لاغری شکم، خطرات روش‌هایی همچون جراحی و خوردن داروهای شیمیایی را نداشته و به بدن شما آسیب نمی‌رساند. در این بخش قصد داریم به بیان برخی روش‌های لاغری شکم و پهلو در طب سنتی مانند خوب جویدن غذا، پرهیز از خوردن آب در کنار غذا، رژیم خورشت، بادکش گرم و استفاده از گیاهانی همچون زیره و لیمو بپردازیم.

خوب جویدن غذا

خوب جویدن غذا، یکی از توصیه‌های طب سنتی برای لاغری است. جویدن غذا به تعداد 30 تا 40 بار، باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کرده و از خوردن غذای بیشتر امتناع کنید و همین باعث لاغری شما خواهد شد. همچنین خوب جویدن غذا باعث هضم بهتر غذا توسط معده خواهد شد.

پرهیز از خوردن آب، ماست و سالاد همراه غذا

خوردن آب، ماست و سالاد همراه غذا، یکی از اصلی‌ترین علل چاقی از دیدگاه طی سنتی است. با خوردن آب و ماست در کنار غذا، به مرور زمان حجم معده شما افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا دیرتر احساس سیری کرده و غذای بیشتری مصرف کنید که موجب چاقی و اضافه وزن شما خواهد شد. همچنین خوردن آب در کنار غذا، باعث رقیق شدن شیره معده شما می‌شود و معده شما دیگر قادر به هضم سریع و درست مواد غذایی نخواهد بود.

رژیم خورشت

رژیم خورشت، یکی از روش‌های بسیار اثربخش برای درمان چاقی شکم در طب سنتی است. این رژیم تنها باید توسط متخصص تجویز شود و دستور آن توسط وی به شما داده شود. در این رژیم شما باید هر روز از بین تعدادی خورشت با دستور پخت مشخص، یکی را به عنوان وعده غذایی خود انتخاب کرده و آن را بدون نان یا برنج میل کنید. این رژیم یک روش بسیار مفید برای لاغری و کاهش وزن است.

بادکش گرم و لغزان

بادکش درمانی، یکی از قدیمی‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای درمان انواعی از بیماری‌ها است. این روش باعث رفع انسداد، دفع سموم و تقویت سیستم درمانی شده و از راهکارهای مفید لاغری شکم و پهلو در طب سنتی است. استفاده از بادکش گرم و لغزان در ناحیه شکم و پهلو، باعث بهبود گردش خون در این نواحی و همچنین شکسته شدن چربی‌های سفت خواهد شد. با انجام بادکش گرم و لغزان ناحیه شکم، سوخت‌وساز در این ناحیه افزایش یافته و شکم لاغر خواهد شد.

داروی گیاهی برای لاغری شکم

زیره

زیره یک ادویه بسیار مفید و پرخاصیت است که در آشپزخانه همه افراد وجود دارد. این گیاه دارویی ، گیاهی با کالری پایین بوده باعث افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود. همین موضوع باعث کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو خواهد شد. زیره همچنین به هضم غذا کمک می‌کند. شما می‌توانید این گیاه مفید را به صورت ادویه در غذا و یا حتی به صورت عرق زیره قبل از هر وعده غذایی میل کنید.

لیمو ترش

با مصرف لیمو ترش و آب لیمو ترش، شما احساس سیری کرده و همین از مصرف غذای بیشتر توسط شما جلوگیری می‌کند. لیمو ترش یک گیاه بسیار کم کالری است و مصرف آن برای آب شدن چربی شکم در طب سنتی بسیار مؤثر است. همچنین مصرف آب لیمو ترش باعث افزایش سوخت‌وساز بدن شده و با مصرف این ماده، وزن شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

کوچک شدن شکم با داروی گیاهی

کاهش وزن و کوچک کردن شکم، دغدغه بسیاری از افراد در جامعه امروز است. اما این کار به زمان نسبتاً زیاد و همچنین تمرین‌های ورزشی بسیار سختی نیاز دارد. برخی افراد برای فرار از فعالیت بدنی سخت و همچنین گرفتن نتیجه زودهنگام، شروع به مصرف قرص‌ها و داروهای لاغری می‌کنند. این داروها شیمیایی بوده و بعضاً عوارض خطرناکی نیز به همراه دارند. اما خوشبختانه طب سنتی، با معرفی انواع داروی گیاهی برای لاغری شکم، این مشکل را حل کرده است. درمان چاقی شکم با گیاهان دارویی، یک راه‌حل کم‌خطر و البته بسیار مؤثر برای کاهش وزن و لاغری است. شما می‌توانید با تشخیص و تجویز متخصص، از انواعی از داروهای گیاهی برای لاغری شکم و باسن خود استفاده کنید.

بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

وجود گیاهان دارویی لاغری در طب سنتی، باعث استقبال زیادی از این داروهای گیاهی برای لاغری شکم و پهلو شده است. داروهای گیاهی بر خلاف داروهای شیمیایی، عوارض خطرناکی نداشته و بسیار اثربخش هستند. در این بخش قصد داریم به معرفی برخی از داروهای گیاهی برای لاغری شکم و پهلو مانند حب دوای بلغم، کپسول‌های لاغری، پودر هفت گیاه و ژل لاغری بپردازیم.

حب دوای بلغم

طبق دیدگاه طب سنتی، غلبه بلغم بر بدن، باعث بروز علائمی همچون تجمع چربی در بدن چاقی خواهد شد. برای رفع این حالت، یکی از بهترین داروهای گیاهی، حب دوای بلغم است. حب دوای بلغم، با کاهش بلغم و سردی معده، باعث گرم شدن معده و هضم بهتر غذا توسط معده خواهد شد. همین موضوع باعث لاغری و کاهش تجمع چربی در بدن خواهد شد.

کپسول‌های لاغری

مصرف کپسول‌ لاغری، یکی دیگر از راهکارهای مؤثر برای کوچک شدن شکم با داروی گیاهی است. انواع زیادی از کپسول‌های گیاهی معتبر در بازار موجود است که شما می‌توانید با مصرف آن‌ها تحت نظر متخصص، وزن کم کنید و چربی بسوزانید. کپسول‌های لاغری باعث افزایش سوخت‌وساز بدن، سوزاندن چربی، کاهش میل به غذا و همچنین افزایش انرژی شما خواهند شد.

گیاهان دارویی لاغری در طب سنتی

پودر هفت گیاه

پودر هفت گیاه، یک ترکیب بسیار عالی و یک داروی گیاهی قوی برای لاغری شکم و پهلو است. این داروی گیاهی همانطور که از نام آن پیداست از ترکیب هفت گیاه بسیار مفید در لاغری ساخته شده است. شما می‌توانید تحت نظر متخصص، این گیاه دارویی را مصرف کرده و وزن کم کنید.

ژل لاغری

اگر به دنبال دارویی غیرخوراکی برای کوچک شدن شکم با داروی گیاهی هستید، ژل لاغری یک انتخاب بسیار مناسب برای شما است. ژل لاغری، یک ژل بسیار سبک و با قابلیت جذب بالا است که شما می‌توانید با مالیدن ژل لاغری به ناحیه شکم و پهلو خود، باعث داغ شدن این بخش‌ها، افزایش جریان خون به این نواحی، افزایش سوخت‌وساز، افزایش تعریق و در نهایت چربی‌سوزی شکم و پهلو خود شوید.

سخن پایانی

این روزها، سبک زندگی غلط مانند کم‌تحرکی، ورزش نکردن، پرخوری و مصرف غذاهای فست فود و همچنین خواب نامنظم و نامناسب، باعث شیوع چاقی و اضافه وزن در جوامع شده است. چاقی علاوه بر تأثیرات روحی مثل کاهش اعتماد به نفس، اثرات مخربی بر سلامت جسمانی و روانی افراد دارد. از جمله خطرات چاقی و اضافه وزن می‌توان به افزایش احتمال ابتلا به انواع سرطان‎‌ها، بیماری‌های قلبی، سکته، فشارخون، دیابت و حتی زوال عقل اشاره کرد. طب سنتی اما راهکارهایی همچون اصلاح سبک زندگی و مصرف برخی گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو همچون زیره و لیموترش را پیشنهاد می‌دهد. همچنین مصرف برخی داروهای گیاهی معتبر در داروخانه گیاهی، مانند حب دوای بلغم، کپسول‌های لاغری، پودر هفت گیاه و ژل لاغری نیز تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد.

سوالات متداول

1.علت چاقی شکم و پهلو در طب سنتی چیست؟

از دیدگاه طب سنتی، علت چاقی شکم، سبک زندگی نادرست، خواب نامناسب، تغذیه ناسالم، کم تحرکی و همچنین غلبه بلغم بر بدن است.

2.راهکارهای طب سنتی برای لاغری و کاهش وزن چیست؟

اصلاح سبک زندگی، خوب جویدن غذا، پرهیز از خوردن آب در کنار غذا، رژیم خورشت، بادکش گرم و استفاده از گیاهانی همچون زیره و لیمو و همچنین مصرف داروهای گیاهی.

3.علت توصیه طب سنتی به عدم خوردن آب به همراه غذا چیست؟

مصرف آب به همراه غذا، باعث رقیق شدن شیره معده شده و هضم غذا را با اختلال مواجه می‌کند. همچنین خوردن آب با غذا به مرور باعث افزایش حجم معده نیز می‌شود.

4.حب دوای بغلم چه تأثیری بر لاغری دارد؟

حب دوای بلغم، با کاهش سردی و بلغم بدن و معده، باعث هضم بهتر غذا و به دنبال آن کاهش وزن و چربی‌سوزی خواهد شد.

5.بادکش گرم و لغزان چگونه باعث چربی سوزی می‌شود؟

بادکش گرم ناحیه شکم، باعث شکسته شدن چربی‌های این ناحیه، بهبود جریان خون، افزایش سوخت‌ ساز بدن و افزایش تعریق شده و همین باعث چربی سوزی شکم خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طب سنتی در منزل

حجامت در منزل

ماساژ در منزل

زالودرمانی در منزل

بادکش در منزل

داروخانه گیاهی

خرید آنلاین داروهای گیاهی

از معتبرترین مرجع

با بهترین کیفیت